Egyél éretlen banánt! A szakértő 6 meglepő táplálkozási tippje

Írta: ,

Hogy nézne ki az a diéta, ami tényleg tudományosan alátámasztott összefüggéseken alapul? Rodney Rodney Bilton, a liverpooli John Moores Egyetem professzora 15 évnyi kutatómunka eredményeként büszkén prezentálta a Daily Mail hasábjain, mit érdemes enned…

Válaszd az éretlen banánt!

A zöld banán a teljes kiőrlésű gabonafélékkel és a zöldségekkel egyetemben sok rezisztens keményítőt rejt. Ez a vízben oldódó élelmi rostok leglényegesebb fajtája.

Az említett rostfajtákat nem dolgozza fel a vékonybél, hanem lassabban és tovább haladnak a tápcsatornában, aminek köszönhetően hozzájárulnak a vastagbél flórájának javításához, illetve hosszú távon energiát biztosítanak. 
 
A rezisztens keményítő kémiailag a szénhidrátok közé tartozik ugyan, ám összetételének köszönhetően nem okoz kiugrást a vércukorszintedben. Sőt, még a glükagon hormon kiválasztását is serkenti, amivel zsírégetésre ösztönzi a szervezetedet.
Ne pürésítsd a krumplit!

A derékbőséged és az egészséged szempontjából egyaránt fontos, hogy a lehető legcsekélyebbre fogd a cukorbevitelt.

Ennek legegyszerűbb módja a feldolgozott élelmiszerek és a cukros üdítők elkerülése, ám a megszokott alapösszetevők elkészítésének módján is óriási hangsúly van. Tudtad, hogy a burgonyából 25%-kal több cukor szívódhat fel, amennyiben megfőzöd és pürésíted?
 
Sokkal jobb módszer, ha nagyon kevés olajon, sütőpapíron vagy zsiradék nélkül sütő készülékben pirítod készre! Ugyanez egyébként az almára is igaz: egy nyers almában sokkal kevesebb cukor van, mint a belőle készült lében!