Egy szuper élelmiszer, amiről még nem hallottál: nyers virágporok, és amit tudni kell róluk

Írta: ,

A virágporokról sajnos legtöbbször csak akkor beszélünk, ha allergiáról van szó, pedig van olyan virágpor, ami nem okoz tüsszögést vagy szemviszketést, viszont minden olyan vitamin és ásványi anyag megtalálható bennük, amire az emberi szervezetnek szüksége van. (x)

Mi az a nyers virágpor?

Az első és legfontosabb különbség az általánosságban emlegetett virágporok és a nyers virágporok között, hogy míg az előbbi az arra érzékenyeknél allergiás reakciót okoz, addig az utóbbi emberi fogyasztásra alkalmas. A fogyasztható virágpor nem csak sokkal tisztább, de fagyasztott – azaz nyers – állapotban 80%-kal hatásosabb is a száraz virágporoknál, minden olyan vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, amire az emberi szervezetnek szüksége lehet.

Mire jó?

A nyers világpor egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb előnye, hogy finom: változatos ízvilágának köszönhetően rendkívül sokféleképpen fogyasztható, de önmagában ez persze nem lett volna elegendő ahhoz, hogy felkerüljön a szuper élelmiszerek listájára.

A nyers virágpor a kaptár egyik legtáplálóbb eledele.

Nemcsak vitaminokat, enzimeket, valamint számos ásványi anyagokat és nyomelemeket tartalmaz, hanem egyike a legfontosabb növényi fehérje forrásoknak, többségében aminosavak formájában, amelyek felszívódása közvetlenül az emésztőrendszeren keresztül történik, így nem terheli meg a testet, mint például a tejtermékek lebontása, de vegetáriánusoknak is tökéletes tápanyagforrás lehet.

Amellett, hogy a nyers virágpor általánosságban erősíti a szervezetet, segíthet szabályozni az emésztést, védi a légutakat és segíti a szív- és érrendszert, csökkenti az allergia tüneteit, lassítja a szervezet öregedését és még a termékenységre is jó hatással van.

Melyik virágport válaszd?

Ha egyszerű és természetes módját keresed annak, hogy az étkezésedet változatosabbá, kiegyensúlyozottabbá és tápanyagban gazdaggá tedd, akkor a nyers virágporok fogyasztása remek választás, még többet tehetsz azonban az egészségedért, ha a számodra legmegfelelőbb virágport fogyasztod. Az étkezési célokra alkalmas virágporok között is több típus létezik ugyanis, és ezek nem csak ízükben, de hatóanyagaikban is különböznek.

  • A szelíd gesztenye és szeder virágpor például a keringés jótevője, oldja a szorongást és csökkenti a stressz, a fáradtság tüneteit.
  • Aki szebb hajat, körmöket és bőrt szeretne, annak a hegyi virágpor lesz természetes segítője.
  • A nyers csarab virágport a vese őrangyalának is nevezik, de emellett javítja a memóriaképességet, jótékony hatással van a pajzsmirigy működésére, megelőzi a csontritkulást.
  • Az anyagcserét a nyers almavirágpor, a szív védelmét a galagonya virágpora támogatja. A szilva virágpora segít egyensúlyba hozni az emésztést, jótékony hatása van gyomorra, az epére, a májra.
  • A vadrózsa virágpora a bélflórát állítja helyre, szabályozza a bélmozgást és megakadályozza a vastagbél gyulladását.
  • A vegyes virágpor általános jótékony hatásai kimondottan ajánlottak a városban élők számára, akik különféle stresszfaktoroknak és káros környezeti hatásoknak vannak kitéve.
  • A fűzfa virágpora azoknak ajánlott akik szeretnék megóvni szemük épségét, de azoknak is, akik gyermeket terveznek: nem csak a termékenységet növeli ugyanis, de a terhesség alatt a magzat védelméről is gondoskodik.

Így fogyaszd!

Mivel a gyomorsav önmagában nem mindig tudja teljesen feloldani, ezért az értékes tápanyagok tökéletes kinyerése érdekében a virágport valamilyen más élelmiszerrel együtt érdemes fogyasztani.

Szerencsére erre számos lehetőség kínálkozik: a finom virágporral meghintheted a felszeletelt gyümölcsöt, a zabkásádat, de fehérjeport helyett kanalazhatsz belőle a smoothiedba is, sőt a sütemények tésztájába hintve is mennyei ízt és értékes tápanyagokat csempész a desszertbe, ha pedig nincs kedved sütkérezni, egyszerűen a reggeli joghurtodba is keverhetsz egy kanállal a virágporokból, hogy máris energikusabban induljon a napod.

Bien tipp: Minőségi, nyers virágporokat innen szerezhetsz be!