Egészségesnek hitt ételek, amik többet ártanak, mint használnak

Írta: ,

Vannak olyan univerzálisan egészségesnek titulált ételek, amelyekről sokan váltig állítják: ez simán belefér a diétába. Azonban van, ahol a cukortartalommal, van, ahol a zsírral, és van, ahol az adagokkal kell vigyázni –ezek azok az ételek, amelyek hiába hangzanak egészségesnek, mégsem azok!

Gabonapehely Kép forrása: minimalistbaker.com

Előszeretettel eszünk reggelire gabonapelyhet, hiszen könnyen el lehet készíteni, és általában a dobozára is az van, írva, hogy "egészséges", vagy "tele gyümölccsel". Igen ám, de azt elfelejtik hozzátenni, hogy amíg a gabonapehely magában, cukrozatlanul valóban egészséges, addig a boltban kapható, bedobozolt változatokban már annyi cukor van, hogy két kanállal akár az egész napi cukorszükségletedet fedezheted vele.

Ha már reggelizőpelyhet szeretnél, válassz olyat, amiben nincs hozzáadott cukor – ezek a kevésbé színes­szagos változatok a polcon, amelyek ugyan nem olyan finomak, mint a cukrozott társaik, de sokkal egészségesebbek.

Müzliszeletek Kép forrása: superhealthykids.com

A müzliszelet tökéletes választás lehet, ha délután édességre vágysz, vagy éppen úgy érzed, hogy semmi energiád nincs, és enned kell valamit ­– csak nem mindegy, milyet választasz, ha egészségesen szeretnél enni. A legtöbb müzliszeletben ugyanis annyi hozzáadott cukor van, hogy ennyi erővel simán ehetnél csokit is helyette, azzal sem tennél rosszabbat a szervezetednek.

Válassz cukormentes változatot, vagy olyat, ami ugyan tele van cukorral, de természetes forrásokból ­– a gyümölcscukrot ugyanis könnyebben emészti meg a szervezeted, mint a rendes cukrot, mégis ugyanúgy energiát kapsz tőle, és kihúzod még azt a hosszú délutánt is a munkahelyeden vagy a suliban.