Egészségesen étkezel? Ezek az ételek több cukrot tartalmaznak, mint gondolnád

Írta: ,

Azt leszámítva, hogy néha elcsábulsz és bedobsz egy-egy kocka csokit vagy különleges alkalmakon egy szelet tortát, egészségesen étkezel. Próbálod száműzni a cukrot és a fehérlisztet az étrendedből, legalábbis ezt gondolod. Sajnos van néhány olyan egészségesnek hitt étel, amiben több cukor van, mint egy krémesben. Lássuk, mik ezek!

Joghurt Kép forrása: dagmarskitchen.se

Amikor diétás reggelit szeretnél készíteni, csak egy light joghurtot eszel magvakkal és maximum egy teát iszol hozzá. Ezzel nem csak éhen maradsz ebédig, de lehet, hogy több cukrot viszel be, mintha egy tál gabonapelyhet reggeliztél volna.

Főleg az ízesített joghurtokra igaz, de a natúr változatoknál is érdemes megnézni a címkét, mert van, hogy egy adag több mint 20 g cukrot tartalmaz.

Tipp: Ha valóban kevesebb cukrot szeretnél bevinni, akkor válassz okosan a joghurtok közül és inkább ízesítsd házilag egy kiskanál mézzel vagy friss gyümölcsökkel!

Müzli Kép forrása: foodbandits.nl

Ha már a reggeliknél tartunk, akkor sajnos beletartozik a listába a legtöbb reggeli müzli és müzliszelet is. Reggelente a legérzékenyebb a szervezeted a cukorra, így ilyenkor kell a legjobban odafigyelni arra, hogy mennyit viszel be.

Ha ragaszkodsz a müzlihez, akkor válassz rostban gazdag, teljes kiőrlésű és minél kevesebb cukrot tartalmazó változatokat. Ha a csokis vagy gyümölcsös verziókat szereted, akkor fontold meg, hogy inkább házilag ízesíted, így biztos lehetsz benne, hogy amit eszel, egészséges és csak annyi cukrot tartalmaz, amennyire szükséged van.