50 fölött nagyon számít mit eszünk! - Az egészséges időskori táplálkozás alapjai

Írta: ,

Becslések szerint az idős emberek nagyjából felének nem jut annyi vitamin és ásványi anyag a szervezetébe, amennyi szükséges lenne az egészségmegőrzéshez, illetve a meglévő betegségek tüneteinek enyhítéséhez. Ha a te közeledben is él olyan szépkorú, akiről gondoskodhatsz, a következő törvényszerűségekkel érdemes tisztában lenned.

A legfontosabb tápanyagok
Az idő múlásával egyre fontosabbá válik a következő tápanyagok szerepe:
 
kalcium és D-vitamin a csontokért,
 
rost a rendszeres székletért,
 
kálium az ideális vérnyomásért, valamint a fáradtság és a depresszió megelőzéséért,
 
B12-vitamin az vitalitásért és az agyműködésért,
 
– egészséges, azaz telítetlen zsírsavak a szívbetegségek kockázatának csökkentéséért.
A „tányérszabály”

Az egészséges táplálkozás időskorban sem feltétlenül egyenlő az örökös méricskéléssel és számolgatással. 

A legfontosabb a változatosság, illetve érdemes a zöldségekkel és gyümölcsökkel telerakni a tányér felét, zsírszegény fehérjeforrással a negyedét, valamint teljes kiőrlésű gabonával a fennmaradó részt.