5 tévhit az egészséges étkezésről, amit ideje végre elfelejteni

Írta: ,

Ha te is eldöntötted, hogy odafigyelsz az egészségedre és ezzel a táplálkozásodra is, akkor mielőtt belevágsz, nem árt utánanézned az egészséges étkezésről szóló mendemondáknak. Különösen azért, mert ha nem vagy elég tájékozott, és túl sokat  – például instant fogyást – vársz el magadtól a sokszor hallott tévhitek miatt, akkor az első hetek kudarcai gyorsan elvehetik a kedvedet és a motivációdat! Jöjjenek hát most azok az rosszul rögzült szabályok, amik valójában csak félrevezetnek.

A barna kenyér egészségesebb, mint a fehér Kép forrása: ambitiouskitchen.com

Az új életmódod kezdeti szakaszában még természetes, hogy belefutsz ezekbe a tévhitekbe, de jobb, ha mihamarabb tudatosítod, hogy az egészséges kenyér titka nem minden esetben a színében rejlik. A kenyér barna árnyalatát ugyanis a karamellszínezéknek is köszönheti! Ha egészségesebb pékárut szeretnél vásárolni, akkor teljes kiőrlésű búzából készült termékeket válaszd. Nem csak az alakodnak, hanem az egészségednek is kedvezel, ha ilyen termékeket fogyasztasz, mert kétszer annyi rostot tartalmaznak, mint más kenyerek, és magasabb a magnézium és káliumtartalmuk is.

Tipp: Ha nem tudod megkülönböztetni az egészséges verziót a többi barna kenyértől, akkor nézd meg a súlyát. Minél nehezebb a kenyér, annál több rostot tartalmaz.

Ha a cél az egészséges életmód, és nem kizárólag a saláta-diéta betartása, akkor a legjobb, ha őstermelőtől vagy piacon vásárolsz.

Ebben az esetben biztos lehetsz benne, hogy friss termékek közül tudsz kedvedre válogatni.

Sajnos a nagy boltok polcain sorakozó zöldségek és gyümölcsök hosszú utat bejártak, mire megérkeztek hazánkba, ezért egyáltalán nem biztos, hogy több vitamint tartalmaznak, mint a betakarítás után rögtön lefagyasztott élelmiszerek.