Édesre vagy sósra vágysz? Így csillapítsd egészségesen a nassolnivalók utáni vágyadat

Írta: ,

A legtöbb diétának, életmódváltásnak általában két buktatója van: először is az, hogy rossz napszakban fogyasztod az adott élelmiszert, ráadásul túl nagy mennyiségben, másodszor pedig az, hogy nem bírsz ellenállni a nassolnivalóknak. De miért is kívánod annyira őket, és milyen egészséges alternatívákkal válthatod ki?

Az édes ízek iránti vágy lelki oldala Kép forrása: wallflowergirl.co.uk

Hiszed vagy sem, a nassolásnak is van lelki oldala, mégpedig nem is akármilyen!

A gyerkőcök gyakran kapnak valamilyen édességet jutalom gyanánt – ez az ártalmatlannak tűnő szokás azonban könnyen étkezési zavarrá nőheti ki magát.

Manapság rengetegen beleesnek az édesség majszolás ördögi körébe: a gyermekkorból hozott minta alapján édességgel jutalmazod magadat, aminek legtöbbször elhízás a vége. Emiatt az egyébként is alacsony önbizalmad csak még tovább csökken, de túl gyengének érzed magad a változtatáshoz – így ismét az édességeknél keresed a vigaszt.

De másra is visszavezethető az édesség iránti erős vágy! Az anyatej íze is édes, ráadásul a szeretet, a gondoskodás egyik legelső jele a gyermek táplálása. Tudat alatt tehát a szeretethiányt is gyakran próbáljuk csoki majszolással pótolni.

Így válthatod ki egészségesen Kép forrása: iowagirleats.com

Ha felismered a problémát, az már fél egészség, hiszen ha a lelkedet sikerül megnyugtatnod, akkor már jóval könnyebb lesz egészséges falatokra váltanod a nassolnivalókat.

A hagyományos tejcsokik helyett térj át a magas kakaótartalmú változatokra – ezekből bőven elegendő lesz egy-két kocka is.

Válassz teljes kiőrlésű kekszeket, ropogtatnivalókat, és kerüld a magas cukortartalmú termékeket.

Amit csak lehet, készíts el házilag, így a cukrot kiválthatod nullkalóriás cukorhelyettesítőkkel. Ennek köszönhetően könnyen készíthetsz diétás túrókrémet, házi gyümölcsjoghurtot, ízletes müzlit, vagy akár diétás csokoládét. A szekrényedből száműzd a megszokott édességeket, helyettesítsd őket cukorbetegeknek is megfelelő alapanyagokkal – ezek a te vércukrodnak is jót tesznek majd!