Dietetikusok szerint így néz ki egy tökéletes napi étrend

Nagy Niki
Írta: ,
Dietetikusok szerint így néz ki egy tökéletes napi étrend

Kép forrása: Jonathan Borba/pexels.com

Ha valakik, ők már csak tudják: szakértők állították össze ezt a javasolt étrendet arra az esetre, ha szeretnéd napközben fenntartani az anyagcseréd egészséges állapotát, és minél jobb minőségű, jó összetételű ételeket akarsz enni. Ha elvesztél a diéták világában, vagy csak kell egy kis segítség a mindennapokban, az alábbi tanácsokat érdemes megfogadnod.

Az anyagcseréd ideális működéséhez három alapfeltételnek kell teljesülnie a diétádban a szakértők szerint: három-négy óránként vagy nagy étkezést, vagy kisebb nassolnivalót kell fogyasztanod, hogy az anyagcsere ne lassuljon le, a főételekben mindig legyen rost és fehérje, valamint mozognod kell nap közben, még ha az csak egy kis séta is az irodában, és innod kell rengeteg vizet.

Kezdd a reggelt folyadékkal!

Az első dolgod, amikor felkelsz, az legyen, hogy vizet iszol – ha úgy könnyebb, és jobban szereted, akkor a víz lehet citromos is, bár nagyon sokat nem ad hozzá a C-vitamintartalmához a dolog. Amikor alszol, a szervezeted nemcsak élelmiszert nem kap, hanem vizet sem, ráadásul a legtöbb vitamin vízben oldódó, így ha felkelés után hidratálsz, akkor elősegíted, hogy a reggeliből több értékes anyag szívódjon fel a szervezetedben. Ha valami meleget innál, egy könnyű gyümölcs-, menta- vagy zöldtea jó választás lehet!

Reggelizz zabot!

A zab az egyik legtökéletesebb reggeli étel, de persze nem mindegy, hogyan készíted el: ha a boltban veszed az instant változatot, vagy te magad rakod tele cukorral, sok jóra nem érdemes számítani tőle.

Akkor viszont, ha otthon készíted el, és raksz hozzá némi fehérjét (tojásfehérje, tej), egy kis szénhidrátot (gyümölcsök), és egy kis jó zsírt (lenmag, mogyoróvaj, magvak), teljes értékű lesz az étkezésed, ráadásul sokáig nem leszel éhes, hiszen a zab lassú felszívódású szénhidrát.

A délelőtti nasi

Szerencsére az egészséges étkezésnél sem kell lemondani a nassolásról, csak figyelni kell, mit fogyaszt az ember. Az ideális délelőtti nassolnivaló az alma és a magvak, utóbbinál viszont figyelj a mennyiségre, mert könnyen kalóriadús étkezés válhat a kisebb átkötő evésből. 

David Disponett/pexels.com

Egyél bőséges salátát ebédre!

Ha úgy gondolod, hogy a salátától éhes maradsz, akkor soha nem csináltál még igazán kiadósat. Kezdd valamilyen zölddel, rakj rá egy jó nagy adag zöldségmixet, lehetőleg minél színesebbet, majd egyél hozzá fehérjét (csirke, hal, tojás), és magvakat vagy avokádót (ez a zsírforrás). A salátának nem kell unalmasnak lennie, ebédre pedig tökéletes, hiszen nem nehezít el, mégis laktató.

A délutáni nasi

Diétában napi kétszer nassolni? Lehet, ha tudod, hogy mit kellene enni. A gyümölccsel és kókuszjoghurttal megbolondított, rostban gazdag granola jó választás ilyenkor, csak arra figyelj, hogy a granola biztosan cukormentes legyen.

Az egészséges vacsora

Szakértők azt javasolják, hogy vacsorára egyél valamilyen alacsony kalóriatartalmú levest, ami biztosan eltelít, és így kevesebbet eszel a második fogásból – ez persze nem azt jelenti, hogy ne addig egyél, amíg teli nem vagy, hanem azt, hogy ne edd magad túl feleslegesen. Vacsorára egy nagy adag lazac főtt zöldségekkel és egy adag barnarizzsel tökéletes választás, ez is teljes értékű étkezés, a fehérjétől kezdve a zsíron át a szénhidrátig minden van benne, amire a szervezetednek szüksége van. 

Még mindig ehetsz desszertet!

Ilyenkor már figyelj arra, mit eszel, de egy-két kocka csoki, egy alma mogyoróvajjal, vagy némi bogyós gyümölcs még vacsora után is belefér, ha úgy érzed, kívánsz még valami édeset.

Forrás

Legolvasottabb cikkek

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Fókuszban

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!