Csökkentik a leégés kockázatát! Ezeket edd napozás előtt

Írta: ,

A nap káros sugarai ellen védekezhetünk úgy, hogy a déli órákban árnyékba, fedett helyre vonulunk és alaposan bekenjük bőrünket magas faktorszámú naptejjel. Emellett tehetünk lépéseket a napégés elkerülésére már a nyaralás előtt is: fogyasszunk olyan ételeket, amelyek hatékony védelmet nyújtanak a bőrünk számára. Mutatjuk, miből fogyassz sokat nyáron!

A paradicsom az egyik legjobb megoldás napégés ellen! Persze ha már megtörtént a baj, akkor semmit nem használ, ám ha napozás előtt fogyasztjuk, akkor csökkenthetjük a leégés kockázatát.

Ehetjük nyersen, de főzve, lé formájában is tökéletes. A paradicsom a likopin egyik legjobb forrása, ami nem más, mint egy vörös színű karotinoid.

Kiváló antioxidáns, csökkenti a rák kialakulásának esélyét és hatásos védelmet nyújt napégés ellen. Érdemes tudni továbbá azt is, hogy a likopin a paradicsom mellett megtalálható még a többi piros színű gyümölcsben, zöldségben is.

A likopinhez hasonlóan a béta-karotin is kiválóan alkalmas arra, hogy megóvja bőrünket a napégéstől.

Ha nem szeretnéd, hogy hamar megkapja a nap a bőrödet, akkor érdemes béta-karotinban gazdag ételeket fogyasztanod nyaralás vagy napozás előtt.

Ilyen például az édesburgonya, de bátran választhatod a sokkal gyakoribb és olcsóbb sárgarépát, sárgadinnyét, sütőtököt vagy narancsot is.