Cáfolhatatlan érvek, hogy neked is papaját kell enned

Sándor Alexandra
Írta: ,

A csodagyümölcs egyetlen közepes darabja a napi C-vitamin szükségleted több mint kétszeresét fedezi; de emellett folsav, A-vitamin, magnézium, réz, pantoténsav, B-vitamin, béta-karotin, E-vitamin, lutein és rengeteg rost is található benne. Ja, ezt a felsorolást egyébként szűkítenünk kellett, mert igazából sokkal terjengősebb lenne…

Makula-degeneráció ellen

A látószervi probléma a szem sárgatestjének korral járó sorvadását jelenti. A jelenségben bizonyítottan szerepet játszanak az UV-sugarak.

Szerencsére a papajában lévő zeaxantin nevű antioxidáns segít megszűrni a káros fényt: kutatás bizonyítja, hogy nagy dózisban – naponta legalább három adagban – fogyasztva csökkenti a makula-degeneráció kialakulásának esélyét, meglévő betegség esetén pedig annak előrehaladását.

Asztma ellen

Lényegesen alacsonyabb az asztma kialakulásának esélye azoknál, akik bizonyos tápanyagokból többet visznek be a szervezetükbe. Ezek egyike a béta-karotin, amelyet a papaja mellett a sárgabarack, a brokkoli, a sárgadinnye, a sütőtök és a sárgarépa is tartalmaz.

Ne lepődj meg, amiért a felsorolásnak nemcsak narancsszínű tagjai vannak – béta-karotin ugyanis más árnyalatú finomságokban is jelentős mennyiségben akadhat!