Büntetlen örömök ebéd előtt – Egészséges tízóraik 60 kcal alatt

Írta: ,

Ha számlálod a kalóriákat és szeretnél egészségesen megszabadulni pár plusz kilótól, akkor nem csak a főétkezésekre érdemes koncentrálnod, hanem a köztes étkezéseknél is a fitt alternatívákat kell keresned. Ebben most mi is segítünk, hiszen összeválogattunk neked 3 olyan tízórait, amit könnyen magaddal vihetsz a munkába, és olyan finomak, hogy biztosan nem csábulsz el, ha a kollégáid csokival kínálnak helyettük!

Gyümölcsös örömök

Ha diétázol, és valóban odafigyelsz a kalóriatartalomra, akkor most felejtsd el a banánt, ugyanis kiugróan magas szénhidráttartalmánál fogva már egy közepes méretű darab kb. 150 kalóriát tartalmaz, ezzel pedig a leghizlalóbb gyümölcsök közé tartozik.

Ha azonban mégsem akarsz lemondani a déli gyümölcsök ízvilágáról, jó hír, hogy az ananász lényegesen alacsonyabb szénhidráttartalommal rendelkezik: 110 grammban ugyanis éppen 60 kalória van. Ráadásul az ananász az egzotikus gyümölcsök közül a legmagasabb rosttartalommal bír, vagyis gyorsítja az anyagcseréd, tisztítja az emésztőrendszert, valamint segít a méreganyagok hatékony és gyors kiválasztásában is. C-vitamin, folsav-, magnézium- és káliumtartalmán túl tartalmazza azt az értékes, bromélia névre hallgató enzimet, amely jelentős a fehérjék és zsírok lebontásában.

Választhatsz még alacsonyabb cukortartalmú gyümölcsöt, amiből még többet csemegézhetsz tízóraira. Az éppen szezonját élő őszibarack igazán édes, mégsem kell magas kalóriatartalommal számolni vele: egy nagyobb méretű, kb. 150 grammos darab pont 60 kcal-t tartalmaz. Fogyókúrához egyenesen pompás választás, hiszen gyorsan eltelít, és hosszú időn keresztül jóllakottságot biztosít. Mint minden étkezésnél, a gyümölcsök elfogyasztásánál is aranyszabály, hogy ne fald be, hanem lassan edd, rágd meg alaposan. Indulás előtt még otthon hámozd meg és kockázd fel, dobd egy jól záródó dobozba, és csemegézz belőle nyugodtan a munkahelyeden!

Keksz, bűntudat nélkül

Valami édes, de alacsony kalóriatartalmú finomságra vágysz, ami ráadásul egészséges is? A praktikusan csomagolt Go Ahead! keksz szeletenként csak 57 kalóriát tartalmaz, ráadásul 36%-os gyümölcstartalmával kiemelkedő a piacon.

Az aranyszínű nassolnivaló tehát kiváló választás azon tudatos fogyasztók, sportolók és diétázók számára is, akiknek fontos egészségük megőrzése. Nem tartalmaz mesterséges színezéket semmilyen mesterséges aromát, ráadásul a zsírtartalma miatt sem kell aggódnod: kekszenként 1 gramm található ugyanis benne, amelyből a telített zsírok mennyisége mindössze 0,1 gramm.

És bár a keksz valóban isteni, attól sem kell tartanod, hogy elszaladna veled a ló nassolás közben, hiszen egy csomagba összesen három darab került a finomságból, így könnyebb lesz kontrollálnod a rágcsálást. Találd meg a kedvenc ízed, válassz kedvedre az almás-mazsolás, erdei gyümölcsös- mazsolás és narancsos-mazsolás ropogós gyümölcsszeletek közül! Amiért külön szeretjük, hogy formájának és állagának köszönhetően nem morzsáz, így nem kell azzal bajlódnod, hogy gondosan lesöprögesd magadról az árulkodó jeleket.

Joghurt, ahogy még nem próbáltad

60 kalóriából pont kijön az az üdítő, egészséges joghurtvariáció, ami magas rosttartalmánál fogva az emésztés és a bélműködés számára is hasznos lesz. Tökéletes választás, ha valamivel felfrissülnél két főétkezés között!

Végy 125 gramm sovány, tehát 0,1% zsírtartalmú natúr joghurtot. Ehhez adj hozzá ízlés szerint kb. fél mokkáskanálnyi őrölt fahéjat, és egy evőkanálnyi natúr zabpelyhet. A fahéj feldobja a joghurt amúgy semleges, lágy ízét –  nem mellesleg lassítja a gyomor kiürülését, így könnyebben kihúzod ebédig –, a zabpehelytől pedig az egész tízórai testes lesz. Minél alaposabban rágod meg a szilárd összetevőt, annál jobban csillapodik az éhségérzeted!