Buli, alkohol és junk food? Ezekkel az ételekkel tisztíthatod ki a szervezeted

Írta: ,

Igen, igen egészséges életmód, friss és változatos étrend, sok testmozgás. De mi van, ha beüt egy spontán hétvége, ami tele van bűnözéssel: bulival, az étrendedbe egyáltalán nem illő ételekkel és persze ahogy lenni szokott, a poharak sem maradtak üresen. Lássuk, mit tehetsz a minél gyorsabb regenerálódás érdekében!

Friss lazac Kép forrása: foodandhome.co.za

1/5 Friss lazac

Amikor a szervezeted lemerül és úgy érzed, hogy nem csak vissza kell töltened, de egy kicsit regenerálódnod is kellene, akkor mindenképp szükséged van egy jó adag omega-3 zsírsav pótlásra.

Ilyenkor a legjobb, ha a következő hetekben gyakran fogyasztasz friss olajos halakat, azaz például lazacot, makrélát vagy szardíniát, hiszen ezek jóval több tápanyagot biztosítanak számodra, mintha ugyanezt olajos magvakkal, spenóttal vagy teljes kiőrlésű gabonafélékkel vinnéd be a szervezetedbe.

Ez nem csak azért jó, mert a halak serkentik az agyműködést, D vitaminnal és szelénnel látják el a lemerült tested, és a gyulladások ellen is hatékonyak, hanem azért is, mert pofonegyszerű az elkészítésük.

Csak pirítsd meg a friss halat egy kis vajon, majd fogyaszd citrommal és salátával.

Lenmag és chia mag Kép forrása: thelittleepicurean.com

2/5 Lenmag és chia mag

Ha úgy érzed, hogy már a hét elején teljesen ki vagy merülve, akkor ne izgulj, van remény! A lenmag és a chia mag ugyanis olyan szuper hatással lesznek a szervezetedre, mintha az egész hétvégét pihenéssel töltötted volna.

Ez egyrészt a magas omega-3 zsírsav és rosttartalmuknak köszönhető, másrészt annak, hogy nagyon jól fertőtlenítik a beleket, amivel számos méreganyagot ürítenek ki a szervezetedből.

Ez miért jó?

Ha a belekben vagy az emésztés során bárhol megakad a táplálék, az túlságosan elnehezíti és lefárasztja a szervezeted, amitől sokkal gyengébbnek és kimerültebbnek érezheted magad.

Tipp: Fogyaszd a reggelidhez joghurtba, müzlibe, napközben salátákhoz, pékáruhoz vagy smoothieban!

Tengeri moszatok Kép forrása: gimmesomeoven.com

3/5 Tengeri moszatok

Lehet, hogy elsőre furcsán hangzik és hirtelen azt sem tudod, hogy mi az és mit kezdj vele, mégis a tengeri moszatok és algák olyan zöldségek, amik az egyik legegészségesebb táplálékok közé tartoznak a világon.

A magas B vitamintartalom, a vas, a kálcium, a niacin, a magnézium, valamint az A-, K-, C és E-vitaminok azok, amik bármilyen fogyókúra, diéta vagy méregtelenítés előtt is állsz, gyorsan hatnak és segítenek majd.

Azt mondják, hogy minél sötétebb, annál jobb, úgyhogy keress néhány receptet és próbáld ki, amit tudod. Mit veszíthetsz?

Gyermekláncfű tea Kép forrása: flickr.com

4/5 Gyermekláncfű tea

Lehet, hogy ismerős a neve, ez az a sárga virág, amivel valószínűleg kislánykorodban te is sokat játszottál.

Ez a növény nem csak a kerteket díszíti és remek virágkoszorúkat lehet készíteni belőle, de a szervezeted tisztításában is hatékonyan segít.

A gyermekláncfűből főzött tea ugyanis vizelethajtó és vértisztító, csökkenti a koleszterinszintet és a vércukorszintet, valamint serkenti a máj és a vesék aktivitását és méregtelenítő hatását.

Teát általában a forrázott, száraz levélből vagy a gyökerekből készíthetsz, amit leginkább étkezés után érdemes meginni. Jól hangzik, ugye?

Húsleves Kép forrása: recipetineats.com

5/5 Húsleves

Nincs is jobb egy átbulizott hétvége után, mint a nagyi finom húslevesét kanalazni, hiszen szinte minden cseppje csodaszerként hat, gyógyít és feléleszt.

Ez nem véletlen, hiszen egy finom húsleves tele van olyan vitaminokkal és ásványi anyagokkal, amikért ilyenkor a szervezeted kiált.

Könnyű megemészteni, serkenti az immunrendszer működését, helyrebillenti a vércukorszintet, átmossa a beleket és csökkenti a szervezeten belüli gyulladások kialakulását.

Ezek után nem véletlen, hogy minden kanál annyira jól esik belőle, nem igaz?