Buli, alkohol és junk food? Ezekkel az ételekkel tisztíthatod ki a szervezeted

Írta: ,

Igen, igen egészséges életmód, friss és változatos étrend, sok testmozgás. De mi van, ha beüt egy spontán hétvége, ami tele van bűnözéssel: bulival, az étrendedbe egyáltalán nem illő ételekkel és persze ahogy lenni szokott, a poharak sem maradtak üresen. Lássuk, mit tehetsz a minél gyorsabb regenerálódás érdekében!

Friss lazac Kép forrása: foodandhome.co.za

Amikor a szervezeted lemerül és úgy érzed, hogy nem csak vissza kell töltened, de egy kicsit regenerálódnod is kellene, akkor mindenképp szükséged van egy jó adag omega-3 zsírsav pótlásra.

Ilyenkor a legjobb, ha a következő hetekben gyakran fogyasztasz friss olajos halakat, azaz például lazacot, makrélát vagy szardíniát, hiszen ezek jóval több tápanyagot biztosítanak számodra, mintha ugyanezt olajos magvakkal, spenóttal vagy teljes kiőrlésű gabonafélékkel vinnéd be a szervezetedbe.

Ez nem csak azért jó, mert a halak serkentik az agyműködést, D vitaminnal és szelénnel látják el a lemerült tested, és a gyulladások ellen is hatékonyak, hanem azért is, mert pofonegyszerű az elkészítésük.

Csak pirítsd meg a friss halat egy kis vajon, majd fogyaszd citrommal és salátával.

Lenmag és chia mag Kép forrása: thelittleepicurean.com

Ha úgy érzed, hogy már a hét elején teljesen ki vagy merülve, akkor ne izgulj, van remény! A lenmag és a chia mag ugyanis olyan szuper hatással lesznek a szervezetedre, mintha az egész hétvégét pihenéssel töltötted volna.

Ez egyrészt a magas omega-3 zsírsav és rosttartalmuknak köszönhető, másrészt annak, hogy nagyon jól fertőtlenítik a beleket, amivel számos méreganyagot ürítenek ki a szervezetedből.

Ez miért jó?

Ha a belekben vagy az emésztés során bárhol megakad a táplálék, az túlságosan elnehezíti és lefárasztja a szervezeted, amitől sokkal gyengébbnek és kimerültebbnek érezheted magad.

Tipp: Fogyaszd a reggelidhez joghurtba, müzlibe, napközben salátákhoz, pékáruhoz vagy smoothieban!