Búcsú a finomított szénhidrátoktól - Ilyen az én egészséges étrendem, extra zöldséggel és gyümölccsel

Írta: ,

Ha kiderül, hogy van valamilyen problémád, akkor azért figyelsz oda jobban az étkezéseidre, ha egyszerűen csak azért, mert fogyni szeretnél, akkor ez a motiváció, ha egészségesebb szeretnél lenni és jobban szeretnéd érezni magad a mindennapokban, akkor ez hajt. Mindegy, hogy mi az, ami miatt váltasz, a lényeg csak az, hogy figyeld magad, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszel nap, mint nap. Befolyásolja, hogy hogy érzed magad, milyen hangulatod van, mennyire vagy boldog és aktív.

Reggeli

Reggelizz úgy, mint egy király... – biztosan neked is ismerősen cseng a mondás, miszerint érdemes egy laktató, de mégis egészséges reggelivel kezdeni a napot. Bár reggel az inzulinszintet eléggé megdobja a gyümölcs, ha nincs ezzel problémád, akkor szuper, ha a reggeli müzlidbe, zabkásádba vagy joghurtodba mindig beledobsz egy-két szelet almát vagy néhány szem pirosgyümölcsöt.

Ettől nem csak színesebb és változatosabb lesz a reggelid, de szuper rutinná is válik, hogy megfelelő mennyiségű vitamint viszel be már a nap elején.

Tipp: A legjobb, ha mindig a szezonális gyümölcsök közül válogatsz, bár az őszi és téli hónapokban ebből nehéz változatosan étkezni, így ne félj a fagyasztott gyümölcsöktől sem.

Tízórai

Lehet, hogy már neked is feltűnt, hogy ha reggelizel, akkor sokkal éhesebb vagy már olyan tíz és tizenegy óra között, azaz soha nem bírod ki ebédig. Erre a jó megoldás nem az, hogy akkor inkább kihagyod a reggelit, hogy kibírd ebédig, hanem, hogy a két étkezés közé beiktatsz egy gyors tízórait. Nekem a legjobban az vált be, hogy a reggeli készülődés során összevágok néhány gyümölcsöt, felöntöm vízzel vagy kókusz-, mandula- vagy bármilyen tejjel és smoothie-t készítek belőle.

Ezt egy zárható tartóban mindig magammal viszem, és amikor rám tör az éhség, akkor néhány keksz társaságában boldogan elfogyasztom. Ez szuper megoldás a napi gyümölcsbevitelre, ha nincs időd vagy nem jut eszedbe másképp gyümölcsöt enni, és ha szokássá válik, akkor külön izgalmas, hogy mi kerül a turmixgépbe nap, mint nap. Akár már kétféle gyümölcsből is szuper ízkombinációt keverhetsz, sőt akár egy-egy zöldséget is beledobhatsz néha!

Ebéd

Az ebéd az egyik legegyszerűbb étkezés a napi öt közül, hiszen ilyenkor szinte bármit ehetsz. Belefér egy kis csalás, két fogás, sőt akár valami desszert is. Az, hogy hogyan csempéssz bele ebbe az étkezésbe is mindig valamilyen zöldséget vagy gyümölcsöt, már nehezebb feladat. Ha szereted a levest, akkor szuper, jöhet első fogásként valamilyen egyszerű zöldség- vagy krémleves, másodikra pedig ügyelj arra, hogy valamilyen savanyúság vagy zöldségköret is legyen a tányérodon.

Ha rizzsel eszed az ebéded, akkor legyen kukoricás rizs vagy rizibizi, ha tészta, akkor szórj a tetejére néhány szem paradicsomot vagy egy marék rukkolát, hiszen így észrevétlenül is több zöldséget viszel be. Mivel általában ebéd után kívánjuk az édes ízt, ezért felszerelkezhetsz valamilyen gyümölccsel, egy almával, néhány szem barackkal vagy ha nem akarsz gyümölcsöt enni, akkor legalább olyan sütit válassz, amiben friss gyümölcs is van. Ha belegondolsz, egy szelet csoki biztosan drágább, mint egy alma vagy egy banán!