Bien szuperfood: Ezeket edd multivitamin helyett!

Írta: ,

Egyszerű megoldásnak tűnik, reggelente csak bekapsz egy bogyót, és azzal már le is rendezted a napi vitaminbeviteled. A szervezeted ugyanis annyira okos, hogy úgyis csak azt bontja le, amire szükséged van, a többit pedig egyszerűen nem dolgozza fel, így nem is kell figyelned a változatos étkezésre vagy az egészséges életmódra. Természetesen ez túl egyszerűen hangzik. Nem azt mondjuk, hogy a multivitaminok nem jók, de az tény, hogy ha tápanyag formájában viszed be a megfelelő vitaminokat és ásványi anyagokat a szervezetedbe, azzal sokkal jobban jársz! Lássuk hogyan csináld!

Quinoa Kép forrása: foolproofliving.com

A quinoa az egyik legegyszerűbb étel, olcsó és néhány perc alatt elkészül. Könnyen variálható, azaz biztosan nem fogod megunni egy-két hét után.

Ezen túl számos rostot és fehérjét tartalmaz, plusz olyan aminosvaak is találhatók benne, amikre a szervezetednek igazán nagy szüksége van. Szuperfoodként is emlegetik, hiszen gyulladáscsökkentő, csodás cink, réz, magnézium és vasforrás.

A quinoa egyébként nem gabonaféle, hanem egy növény magjai, ami ugyanabból a családból származik, mint a cékla, a spenót vagy a mángold. Ezek után már még biztosabbak vagyunk benne, hogy szuperegészséges, nem igaz?

Az osztriga, a különböző kagyló-és rákfélék telis-tele vannak olyan vitaminokkal és ásványi anyagokkal, amiket más étellel nehezen tudsz pótolni. Amellett, hogy nagyon egészséges, alacsony a kalóriatartalma és a zsírtartalma, viszont gazdag fehérjeforrás.

Egy marék friss osztriga már önmagában tízszer több B12 vitamint, a napi adag tizenötszörösének megfelelő cinket és háromszor több szelént tartalmaz. Ez pedig csak néhány szem tengeri herkentyű, őrület, nem igaz?

Bár ránk, magyarokra kevésbé jellemző a hal-és tengeri herkentyűk fogyasztása, igyekezz minden héten vagy legalább kéthetente fogyasztani belőlük egy kicsit, ettől ugyanis máris frissebbnek és energikusabbnak érzed majd magad!