Bien szuperfood: Ezeket edd multivitamin helyett!

Írta: ,

Egyszerű megoldásnak tűnik, reggelente csak bekapsz egy bogyót, és azzal már le is rendezted a napi vitaminbeviteled. A szervezeted ugyanis annyira okos, hogy úgyis csak azt bontja le, amire szükséged van, a többit pedig egyszerűen nem dolgozza fel, így nem is kell figyelned a változatos étkezésre vagy az egészséges életmódra. Természetesen ez túl egyszerűen hangzik. Nem azt mondjuk, hogy a multivitaminok nem jók, de az tény, hogy ha tápanyag formájában viszed be a megfelelő vitaminokat és ásványi anyagokat a szervezetedbe, azzal sokkal jobban jársz! Lássuk hogyan csináld!

Quinoa Kép forrása: foolproofliving.com

1/5 Quinoa

A quinoa az egyik legegyszerűbb étel, olcsó és néhány perc alatt elkészül. Könnyen variálható, azaz biztosan nem fogod megunni egy-két hét után.

Ezen túl számos rostot és fehérjét tartalmaz, plusz olyan aminosvaak is találhatók benne, amikre a szervezetednek igazán nagy szüksége van. Szuperfoodként is emlegetik, hiszen gyulladáscsökkentő, csodás cink, réz, magnézium és vasforrás.

A quinoa egyébként nem gabonaféle, hanem egy növény magjai, ami ugyanabból a családból származik, mint a cékla, a spenót vagy a mángold. Ezek után már még biztosabbak vagyunk benne, hogy szuperegészséges, nem igaz?

2/5 Kagylók és rákfélék

Az osztriga, a különböző kagyló-és rákfélék telis-tele vannak olyan vitaminokkal és ásványi anyagokkal, amiket más étellel nehezen tudsz pótolni. Amellett, hogy nagyon egészséges, alacsony a kalóriatartalma és a zsírtartalma, viszont gazdag fehérjeforrás.

Egy marék friss osztriga már önmagában tízszer több B12 vitamint, a napi adag tizenötszörösének megfelelő cinket és háromszor több szelént tartalmaz. Ez pedig csak néhány szem tengeri herkentyű, őrület, nem igaz?

Bár ránk, magyarokra kevésbé jellemző a hal-és tengeri herkentyűk fogyasztása, igyekezz minden héten vagy legalább kéthetente fogyasztani belőlük egy kicsit, ettől ugyanis máris frissebbnek és energikusabbnak érzed majd magad!

3/5 Mandula és diófélék

Bár az olajos magvaktól sokan tartanak, ugyanis, ha sokat fogyasztasz belőle, akkor a bőröd gyakran kipattogzik és túlságosan zsíros lesz, mi mégis azt mondjuk, hogy ne dobd őket teljesen félre.

A különböző olajos magvak ugyanis olyanok, mint a tengeri herkentyűk, elég belőle egy marokkal elfogyasztanod, amivel rögtön kiváltottad a multivitamint és számos egyéb tápanyagot, amit mindennap be kellene vinned a szervezetedbe.

Egy marék mandula vagy dió ugyanis tele van E vitaminnal, magnéziummal és esszenciális zsírsavakkal, ráadásul szinte zéró kalória, azaz snacknek szuper választás!

4/5 Különböző csírák

Általában az ételek díszítéseként vagy saláták extra hozzávalóiként találkozunk a leggyakrabban a különböző csírákkal, amikről nem is hinnéd, hogy milyen egészségesek.

Ez azért van, mert tökéletes kombinációban tartalmazzák a különböző nyomelemeket és ásványi sókat, vitamintartalmuk magas, valamint az egészségre és a szervezet optimális működésére is jó hatással vannak.

Mik is ezek?

Az antibiotikus és méregtelenítő hatású hagymacsíra, az immunerősítő és tisztító retekcsíra, a gyulladáscsökkentő vöröskáposztacsíra, a koleszterincsökkentő lencsecsíra, a vércukorszintet csökkentő lucernacsíra vagy a fogyókúrázók kedvence, a napraforgómagcsíra.

Étcsokoládé Kép forrása: productionparadise.com

5/5 Étcsokoládé

Nem véletlen, hogy a végére hagytuk a legjobbat, hiszen a fent felsorolt ételek is finomak, de azért ritkán találkozunk olyan emberrel, aki a csokira nemet mond.

Persze nem mindegy, hogy milyen csokit választasz, főleg a magas kakaótartalmú, alacsony vagy zéró cukortartalmú verziók a legjobbak.

Általánosságban azért elmondható, hogy a minőségi csokoládék értékes flavonoidokat tartalmaznak, amelyek védik a szívet, magas antioxidáns tartalmukkal bőrfiatalító hatásuk van, valamint tele van a boldogságért felelős hormonnal és még a memóriát is javítja.

Maradt valakinek kérdése?