Az ünnepi alkalmak diétacsapdái

Írta: ,

Sokan csak a karácsonyt tekintik különösen veszélyes időszaknak az étkezések szempontjából, pedig az az igazság, hogy az év minden szakaszában várnak ránk csapdák. Ballagás, esküvő, évforduló, születésnap… Mind alkalmas arra, hogy „csak egy napig” lazítsunk.

Túl sok fogás

1/5 Túl sok fogás

Az ünnepi alkalmak során a szervezők mindig szeretnék megmutatni odaadásukat, amit természetesen kiválóan tudnak közvetíteni a széles választékkal.

Az asztalra legalább három, de sokszor inkább négy fogás kerül, amiket szinte kötelező jelleggel végig is kell kóstolni.

Ellenkező esetben sajnos számolhatsz a sértődéssel, vagy éppen a bántó megnyilvánulásokkal, elvégre nem sokan akarják megérteni, miért szükséges minden nap ügyelni a kalóriákra. 

Ilyen esetekben egyrészt tartanod kell magadat az elveidhez, hiszen ha tudatosítod magadban, hogy a te elképzelésed helyes, akkor senki nem tud rád tukmálni semmit.

Másrészt pedig nyugodtan egyél mindenből, csak tényleg nagyon keveset. Falatozz lassan, komótosan, így senkinek sem fog feltűnni az elfogyasztott mennyiség. 

 

Látványos teríték

2/5 Látványos teríték

Íme, egy újabb tökéletes diétacsapda, ami hozzájárul a túlevéshez minden különleges alkalom során. A vendéglátók nem csupán a széleskörű fogásokra, ízletes falatokra ügyelnek, hanem a látványra is.

Ez utóbbit a díszítés mellett gyakran a hatalmas tányérok biztosítják, amiken még a normál porciók is egészen miniatűrnek tűnnek.


Van már ötleted? Varázslatos húsvéti teríték 6 lépésben


Ha megpróbálsz az átlagon alul merni magadnak, akkor pedig garantáltan körbekacagják az adagodat

Persze nem kell mások véleményével törődnöd, de feltétlenül tudatosítsd magadban, hogy egy tányért nem szükséges mindenáron telepakolni.

A kutatások is alátámasztják, hogy a kisebb méretű tányér hatására kevesebbet fogyasztunk (főleg, ha kék színű a teríték), ezért, ha majd te leszel a házigazda, erre a lehetőségre külön is figyelhetsz.

Folyamatos szedegetés

3/5 Folyamatos szedegetés

Az ünnepi alkalmak során állandósul a kínálgatás. A vendégeskedés során folyton a kezünk ügyébe kerülnek a sós, vagy éppen az édes ropogtatnivalók.

Természetesen mindez már hagyomány, és nem is mondhatnánk bántó, vagy zavaró szokásnak, de aki könnyen elcsábul, az már előre retteghet.

Elfogy néhány ropi és csipsz az érkezés során, majd megalapozzuk a leves helyét néhány pogácsával. A főétkezés után jön a desszert, amit kisebb falatnyi sütemények követnek, s ezek ki is tartanak a nap folyamán…

A legtöbben már csupán a nassolással magukhoz veszik a teljes napi kalóriaszükségletüket, ráadásul a magas szénhidráttartalmú falatok a vércukorszintet is abnormálisan megemelik.

Persze nassolni szabad, ha hosszú a program, kifejezetten jót is tehet, de ne tekintsünk a ropogtatnivalókra úgy, mintha nem számítanának.

Állandósuló koccintások

4/5 Állandósuló koccintások

Végül, de messze nem utolsó sorban, a kalóriákat tekintve igencsak számottevő pont az alkohol.

Mivel folyadék, hajlamosak vagyunk úgy tekinteni rá, mintha nem lenne benne kalória, ráadásul az ünnepi alkalmak során egyenesen kihagyhatatlan a koccintás (sőt, a koccintások sora).

Némi kibúvót jelenthet, ha sosem kéred tele a poharadat, vagy ha mégis színültig töltik, nagyon apránként iszogatod. Üdítőként voksolj a cukormentes italokra, legalábbis akkor mindenképpen, ha alkoholt is fogyasztasz. 

Ne tedd tönkre az egész napos odafigyelést, mértéktartást azzal, hogy gondolkodás nélkül mindent megiszol, amit eléd tesznek! Ezzel nem csak az extra kalóriákat, hanem a becsiccsentéssel járó kínos pillanatokat is elkerülheted.

Sosem lehet lazítani?

5/5 Sosem lehet lazítani?

Természetesen lehet lazítani, hiszen nem egy nap alatt hízunk el, ahhoz sokkal több mindent kell tenni.

Ugyanakkor tény és való, hogy az emberek többsége az átlagos hétköznapokon helytelenül étkezik, a különleges alkalmak során pedig még lejjebb adja a szintet, ennek azonban már egyértelműen hízás az eredménye.

Nyilvánvalóan, ha ügyelsz az étrendedre, szeretnél fogyni, vagy csak megtartani a súlyodat, akkor a túl sűrűn megejtett lazítás nem fér bele az életmódba. Persze az is igaz, hogy ha tudatosan élsz, akkor nem fogod a nehezen elért eredményeket egy ünnepi alkalommal felborítani.

Fontos, hogy ne legyen bűntudatod, ha elcsábulsz, hiszen a családi összejövetelek jelentős részét képezi az étkezés.

Viszont vedd észre, ha túlzásba estél, és egy nap kitekintés után véletlenül se rúgd fel a frissen megreformált életedet.