Az igazán egészséges étrend 5 ismérve

Írta: ,

Méricskélés, kalóriaszámlálás és gondosan összeállított kajaterv? Ugyan már, az egészséges táplálkozás ennél sokkal egyszerűbb és magától értetődőbb. Összeszedtük, milyen törvényszerűségek érvényesülnek egy tényleg egészséges étrendben!

Alig tartalmaz hozzáadott cukrot

Üdítő, dobozos sütemények és kekszek, édes pékáruk… csak hogy néhányat említsünk a hozzáadott cukrot legnagyobb arányban tartalmazó csemegék közül.

Ugyan semminek a teljes kiiktatására nem buzdítanánk – főleg akkor nem, ha a kedvencedről van szó –, tény, hogy minél kevesebb van a felsoroltakból az étrendedben, annál alacsonyabb nálad a túlsúly és az anyagcserezavarok kialakulásának esélye.

A rengeteg fruktózszirup és kukoricakeményítő sajnos negatívan befolyásolja a szervezeted inzulinháztartását, ami megzavarja a szénhidrátok hasznosulási folyamatát.

Pont emiatt ilyen gyakori a 2-es típusú cukorbetegség a nyugati étrendet folytató társadalmakban.

Szinte nincs is benne feldolgozott hús

A hosszas feldolgozási folyamatnak alávetett húsok és hentesáruk alig szolgálnak hasznosítható tápanyaggal, ellenben tele lehetnek káros vegyületekkel, amennyiben ipari körülmények közül származnak.

A füstölt termékek pedig jellemzően hemzsegnek a sótól: akár már egy egészen apró adag is kimerítheti belőlük az Egészségügyi Világszervezet által ajánlott napi maximális beviteli mennyiséget.

Több kutatás is bizonyítja egyébként, hogy a feldolgozott hústermékek fogyasztása számottevően növeli a vastagbélrák kialakulásának veszélyét, ami a tápcsatornában felhalmozódó, rendkívül lassan lebomló, s ezáltal erjedésnek induló anyagoknak tudható be.

Húsból tehát egyél inkább frisset!