Az egészséges élet drága is? Költségkímélő tippek életmódváltáshoz

Írta: ,

Az év eleji életmódváltó lelkesedést gyorsan kerékbe töri, amikor rájövünk, hogy egy hamburger néha olcsóbb, mint egy kiadós saláta. Az egészséges életnek azonban nem kell megfizethetetlennek is lennie, tippjeink segítenek, hogy te formába jöjj, a pénztárcád pedig a formájában maradjon.

Vegyél olyat, aminek szezonja van! Kép forrása: stbaus/depositphotos.com

1/5 Vegyél olyat, aminek szezonja van!

Sokan követik el a hibát, hogy először keresnek egészséges receptet, és utána próbálják beszerezni a hozzávalókat, ami nem feltétlenül a megfelelő út.

Lehet ugyanis bármilyen szupergyümölcs a cseresznye, februárban sokkal drágább beszerezni, ezért bölcs döntés, ha előbb inkább a zöldségesnél nézel szét, és a mindig olcsóbb szezonális áruból vásárolsz, majd ehhez keresel receptet.

Nem mellesleg az ilyen zöldségeknek és gyümölcsöknek jellemzően a vitamintartalma is jóval magasabb.

2/5 Használd ki az ingyenes lehetőségeket!

Szeretnél edzőterembe járni néha, de nem engedhetsz meg magadnak egy drága éves bérletet?

Használd ki, hogy a legtöbb edzőterem ingyenes próbaórákat kínál, és keresd fel a környékbeli helyeket!

Így nem csak sokat spórolhatsz, de azt is eldöntheted, melyik edzőterem lesz számodra a legmegfelelőbb, és ha később beruházol egy bérletre, már biztos lehetsz benne, hogy az olyan helyre szól, ahová szívesen lejársz.

Rendeld meg az ebédedet!

3/5 Rendeld meg az ebédedet!

A hirtelen felindulásból megrendelt ebédek nem csak sokkal drágábbak, de nehezebb is egészséges étrendet tartani velük, hiszen ha akkor rendelsz, amikor enni akarsz, könnyebben hallgatsz a kisördögre.

Vannak szolgáltatók, amelyeknél előre, akár egész hétre vagy hónapra is leadhatod az ebédrendelésedet, és akár speciális diétáknak megfelelő választékot is kínálnak.

Így nem csak olcsóbban ehetsz, de előre megtervezheted az étrendedet is, és tartani is tudod magadat ahhoz, amit elhatároztál.

4/5 Keresd a konzervet!

A frissről általában azt gondoljuk, hogy biztosan egészségesebb is, de az éppen nem szezonon lévő élelmiszerek esetében a tartósítószer nélkül, természetes eljárással konzervált változatok sokszor olcsóbb és egészséges alternatívák jelentenek.

Nyugodtan nézz szét a nagy áruházak saját márkás termékei között is, keress olyan termékeket, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot, és ezeket használd bátran, hogy feldobd a salátádat, müzlidet, zabkásádat.

 

5/5 Készíts saját tisztítószereket!

A rendszeres testmozgás és az egészségesebb étrend mellett legalább olyan fontos az egészséges élet szempontjából, hogy megpróbáld csökkenteni a káros anyagokat, melyek bejutnak az otthonodba.

A házilag készített, természetes tisztítószerek ecetből, citromléből, szódabikarbónából sokszor legalább olyan hatékonyak – ha nem hatékonyabbak – mint bolti társaik, miközben csak töredékükbe kerülnek, ráadásul nem jelentenek veszélyt sem rád, sem a lakásban veled élőkre, és még a környezetet is kevésbé terhelik.

Ha az otthonod levegője tiszta és kemikáliáktól mentes, ha nem lélegzel be egy nagy adag vegyszert, miközben a fürdőszobát takarítod, máris sokat tettél azért, hogy egészségesebb környezetben élj.