Az abszolút szupergyümölcs: A banán

Írta: ,

Biztosan sokszor hallottad már, hogy a banánnal illik vigyázni: tele van gyümölcscukorral, ezért nem ajánlott túl sokat fogyasztani belőle. Igaz, hogy nagyobb mennyiségben annyira nem tesz jót a derékbőségednek, azonban számos pozitív hatása van az egészségedre – ezeket soroljuk most fel!

Tiszta vitaminbomba

Egy banánban átlagosan 105 kalória van, persze ez a méretétől is függ. Tele van vitaminokkal és rostokkal, kevesen tudják például, hogy a banánban is van bőven C-vitamin, ami hatékonyan erősíti az immunrendszered, erre pedig a hideg hónapokban még inkább szükséged van.

Ezen kívül találhatók benne úgynevezett karotinoidok is – ezek olyan zsírban oldódó vitaminok, amelyek megakadályozzák a káros szabadgyökök szaporodását. Megelőzik a szívrohamok kialakulását, csökkentik a prosztatarák, a hasnyálmirigyrák és a nyaktájékon kialakuló rákfajták kialakulását, és az egészséges látáshoz is hozzájárulnak. Általában a karotinoidok legismertebb fajtáját, a béta-karotint szokták ismerni az emberek, amely a répában található meg – most már tudod, hogy a banánból is hasonló vitaminokat nyerhet a szervezeted.

Rostban gazdag Kép forrása: stylejuicer.com

Valószínűleg nem újdonság számodra, hogy a banán rendkívül gazdag rostokban – ezek pedig elengedhetetlenek ahhoz, hogy a tested megfelelően működjön.

Egy átlagos banán 3 gramm rostot tartalmaz, ezért rendkívül laktató, és még az emésztésedet is beindítja – igaz ugyan, hogy viszonylag sok gyümölcscukrot tartalmaz, de ezt a benne található rostok segítenek megemészteni, így nem rakódnak le zsírpárnaként a hasadra úgy, mintha tiszta módon vinnéd be őket.

Figyelj azonban arra, hogy a rostok csak akkor fejtik ki jótékony hatásukat, ha eleget iszol mellé – ezúttal is fontos a napi 2-2,5 liter víz fogyasztása!