Az 5 legszörnyűbb étel, amit magadba tömhetsz

Írta: ,

Ki ne szeretne beiktatni egy „csaló étkezést”, vagy egyszerűen csak nassolni egy keveset? Az anyagcserédnek és a lelkednek olykor valóban szüksége lehet olyan falatokra, melyek nem feltétlenül tartoznak a legegészségesebbek közé. Ez azonban nem azt jelenti, hogy egyből a következők után kell nyúlnod, hiszen a fölösleges kalóriákon kívül sokkal nagyobb árat fizethet értük a tested.

Fánk

Az ínycsiklandó csemege a táplálkozástan negatív iskolapéldája, hiszen egyszerre van tele zsírral és szénhidráttal.

A kalóriabombához ráadásul még rengeteg adalékanyagot is tehetnek – rémlik a rózsaszín vagy a színes-cukros változat, amelyik akár napokig változatlan állagú marad?

Persze, semmi bajod nem lesz tőle, ha néha lecsúszik egy darab.

A baj csak az, hogy a fánkok hatalmas kiszerelésben kacsintanak rád a pékség vagy a szupermarket polcáról, így előfordulhat, hogy meg sem állsz akár kétezer kalória alatt.

Márpedig ez már messze nem a „csaló étkezés” kategóriája, hanem a szénhidrát-löket miatt tuti kajakómával járó emésztőrendszeri túlterhelésé.

Péksütemény

Ha már a fánk kapcsán szóba kerültek a pékségek, muszáj megemlítenünk ezeket a guszta kis szépségeket, amelyeknek sajnos az egekben van a glikémiás indexe.

Olyan gyorsan lebomló szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek hirtelen emelik meg a vércukorszintedet, hogy aztán hasonló sebességű zuhanás álljon be a létfontosságú értékben.

Amennyiben gyakran fogyasztasz édes vagy sós péksütit, inzulin-rezisztencia alakulhat ki nálad, ami a cukorbetegség előfutára.

Mindez még nem elég ijesztő ahhoz, hogy lemondj a kényeztető falatokról? Akkor hozzátesszük, hogy olyan bőrproblémák is kiújulhatnak tőle, mint az akné vagy a rozácea.

Egyetlen péksütemény 2-3 adag ételnek megfelelő szénhidrátot rejt, tehát a méretre is különösen figyelj!