Az 5 legszörnyűbb étel, amit magadba tömhetsz

Írta: ,

Ki ne szeretne beiktatni egy „csaló étkezést”, vagy egyszerűen csak nassolni egy keveset? Az anyagcserédnek és a lelkednek olykor valóban szüksége lehet olyan falatokra, melyek nem feltétlenül tartoznak a legegészségesebbek közé. Ez azonban nem azt jelenti, hogy egyből a következők után kell nyúlnod, hiszen a fölösleges kalóriákon kívül sokkal nagyobb árat fizethet értük a tested.

Fánk

1/5 Fánk

Az ínycsiklandó csemege a táplálkozástan negatív iskolapéldája, hiszen egyszerre van tele zsírral és szénhidráttal.

A kalóriabombához ráadásul még rengeteg adalékanyagot is tehetnek – rémlik a rózsaszín vagy a színes-cukros változat, amelyik akár napokig változatlan állagú marad?

Persze, semmi bajod nem lesz tőle, ha néha lecsúszik egy darab.

A baj csak az, hogy a fánkok hatalmas kiszerelésben kacsintanak rád a pékség vagy a szupermarket polcáról, így előfordulhat, hogy meg sem állsz akár kétezer kalória alatt.

Márpedig ez már messze nem a „csaló étkezés” kategóriája, hanem a szénhidrát-löket miatt tuti kajakómával járó emésztőrendszeri túlterhelésé.

Péksütemény

2/5 Péksütemény

Ha már a fánk kapcsán szóba kerültek a pékségek, muszáj megemlítenünk ezeket a guszta kis szépségeket, amelyeknek sajnos az egekben van a glikémiás indexe.

Olyan gyorsan lebomló szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek hirtelen emelik meg a vércukorszintedet, hogy aztán hasonló sebességű zuhanás álljon be a létfontosságú értékben.

Amennyiben gyakran fogyasztasz édes vagy sós péksütit, inzulin-rezisztencia alakulhat ki nálad, ami a cukorbetegség előfutára.

Mindez még nem elég ijesztő ahhoz, hogy lemondj a kényeztető falatokról? Akkor hozzátesszük, hogy olyan bőrproblémák is kiújulhatnak tőle, mint az akné vagy a rozácea.

Egyetlen péksütemény 2-3 adag ételnek megfelelő szénhidrátot rejt, tehát a méretre is különösen figyelj!

Cukrozott gabonapehely

3/5 Cukrozott gabonapehely

Elképesztő, hogy milyen jelzőkkel képesek hirdetni azokat a gabonapelyheket, amelyeknek akár egyharmada(!) is színtiszta cukor lehet.

A natúr zabpelyhen kívül nem létezik olyan változat, ami megengedett volna az egészséges táplálkozásban.

A glutén már önmagában megviselheti a gyomor nyálkahártyáját az arra érzékenyeknél, továbbá a bőrgyulladás kockázatát is növelheti.

Ha gyakran választasz ilyen reggelit, ne lepődj meg, ha rendszeresen hasfájással kell küzdened, ráadásul a menstruációs ciklusodtól függetlenül jelentkező pattanásokkal és mitesszerekkel.

A vitaminokat, ásványi anyagokat és rostokat, amelyekkel a gabonapelyheket dúsítják, jóval táplálóbb forrásból is beszerezheted!

Chips

4/5 Chips

Az olajba merítve készült rágcsálnivaló drámai mértékben növelheti a koleszterinszintet, amivel megemelkedik a magas vérnyomás, az érelmeszesedés és a szívkoszorúér-problémák kockázata is.

A hidrogénezett növényi olajból származó transzzsírok tulajdonképpen a szív- és érrendszer ellenségei, tehát érdemes elkerülnöd őket, amennyire csak lehet.

A sós nassolnivalók egyébként gondoskodnak róla, hogy néhány perc alatt a napi 5 grammos ajánlott maximum nátriumbevitel többszörösét juttasd a szervezetedbe, s ennek hosszú távon igen káros következményei vannak, mivel a só megköti és bent tartja a méreganyagokat a szervezetedben.

Gyorséttermi hamburger

5/5 Gyorséttermi hamburger

Tudtad, hogy a hamburger koncepciójával önmagában semmi gond nincsen? Hiszen sovány húsból, teljes kiőrlésű zsemléből és friss zöldségekből is elkészítheted!

A gyorséttermi változatok húspogácsája azonban mindösszesen 2-14%-nyi husit rejt.

Valószínűleg nem akarod tudni, hogy a többi akkor micsoda, de mi kíméletlenül közöljük, hogy elsősorban víz, csont, porc és a hentesipari nyesedéknek nevezett melléktermék más guszta része.

A tested ezeket egyáltalán nem tudja felhasználni, tehát jobb esetben egyszerűen végighaladnak a bélrendszereden – a rosszabb alternatíva pedig, hogy odabent szó szerint rohadni kezdenek, amivel igen káros folyamatokat indítanak el.

Ja, és ezt a kompozíciót szokás olajba merítve kisütni, majd zsíros-adalékanyagos szószokkal tálalni. Fantasztikusan hangzik, nem?

Te milyen gyakran esel a felsorolt kajabűnök valamelyikébe?