Az 5 legjobb nasi filmnézéshez, ha diétázol

Írta: ,

Jól esik az esti film mellé ropogtatni valamit, de nem akarod teljesen felrúgni a diétádat? Szerencsére léteznek alternatív megoldások, hogy a kecske is jól lakjon, és a káposzta is megmaradjon.

Cékla chips Kép forrása: spoonforkbacon.com

1/5 Cékla chips

A cékla chipset akár házilag is elkészítheted, és biztos, hogy az is el fogja ropogtatni, aki magát a céklát egyébként nem különösebben szereti.

A lényeg, hogy a zöldséget minél vékonyabb szeletekre vágd, majd terítsd szét szellősen egy sütőpapírral bélelt serpenyőn, locsold meg néhány evőkanál olívaolajjal, és ízlés szerint fűszerezd, mielőtt megsütöd.

Gazdag rostban és vasban is, ráadásul, ha só helyett fűszerekkel ízesíted, tényleg egészséges nasi lehet belőle.

2/5 Hummusz zöldségmártogatóssal

Mennyei, krémes, a zöldség pedig jólesően ropog mellé – ez minden, amit az ember egy finom nasitól vár!

A hummuszt szerencsére egyre több helyen lehet kapni is, de te magad is elkészítheted.

Ehhez 100 gramm pirított szezámmagból és egy kevés olívaolajból robotgéppel készíts pépet, majd adj hozzá 200 gramm puhára főzött csicseriborsót, ízesítsd sóval, borssal, köménnyel, citromlével, adj hozzá egy gerezd fokhagymát, és pürésítsd az egészet.

A zöldségcsíkokat tetszőlegesen válogathatod meg hozzá!

Gyümölcs mártogatós Kép forrása: ohsweetbasil.com

3/5 Gyümölcs mártogatós

Oké, nem ez a leginkább kalóriaszegény nasi, amit el tudunk képzelni, de cukor helyett édesítővel vagy akár mézzel is készítheted, és mivel sok benne a rost és a vitamin, így szerintünk még mindig beilleszthető egy kiegyensúlyozott diétába.

Verj fel egy adag tejszínhabot (tetszőlegesen ízesítve), majd adj hozzá egy evőkanál eperjoghurtot, és óvatosan forgasd össze.

A tetszőleges gyümölcsöket tisztítsd meg, és vágd falatnyi méretűre, majd mártogasd őket nagy élvezettel a tejszínhabos szószba.

4/5 Csirke kebab

A kockára vágott csirkemellet finom zöldségkockákkal együtt húzd nyársra, majd locsold meg olívaolajjal, és szórd meg zöldfűszerekkel.

Fólia alatt párold puhára, majd süsd ropogósra a sütőben a nyársakat.

Egy kis citromlével megcsepegtetve még finomabb nasit kapsz, ami akár egy könnyed vacsorát is helyettesíthet.

Mozzarellás paradicsom Kép forrása: delish.com

5/5 Mozzarellás paradicsom

Ha szeretnéd, mozzarellából vehetsz light változatot is, de ha belefér a diétádba, használd a hagyományos verziót.

Egy szép paradicsomot vágj vékony szeletekre, tegyél rájuk egy kevés mozzarellát, locsold meg őket egy kevés olívaolajjal vagy balzsamecettel, és dobj rájuk néhány friss bazsalikomlevelet.

Ha szeretnéd, még néhány csík lilahagymát is tehetsz a paradicsom mellé, de már így, önmagában is finom és kielégítő nasit kapsz.