Apró trükkök, amikkel könnyebben megy az életmódváltás

Írta: ,

Az egészséges étkezés sokszor olyan apróságokon múlik, minthogy tartasz-e otthon elegendő friss alapanyagot a vacsorához, hogy előkészíted-e másnapra a reggelidet, vagy betáraztál-e olyan rágcsálnivalókból, amik nem csak a komfort-érzetednek, de a szervezetednek is jót tesznek. Pedig hidd el, egy kis odafigyeléssel mindez könnyen és gyorsan megoldható! Mutatunk is rögtön 5 olyan tippet, amire ha rászorítod magadat, neked is könnyebben fog menni az életmódváltás, és ígérjük, az első lendületed nem csak egy hétig fog tartani!

Kezdjük rögtön a nassolnivalókkal.  Mert nassolni imádunk.  Kép forrása: nuggetmarket.com

1/5 Kezdjük rögtön a nassolnivalókkal. Mert nassolni imádunk.

Hámozz meg és szeletelj fel egy csomag répát és egy csomag zellert.

Vegyél elő egy kisebb, kb. 3 decis befőttes üveget és halmozz az aljára egy kis humuszt, majd állítsd bele a szálakat. 

Így már kész is a kompakt, hordozható és egészséges mártogatósod, amit könnyen bedobhatsz a táskádba indulás előtt. 

De ha inkább az édességet részesíted előnyben akkor apróra vágott gyümölcsöket, például barackot, vagy bogyós gyümölcsöket is dobálhatsz az üvegedbe, magvakkal összekeverve. 

Egy pillanat alatt elkészített isteni csemege lesz belőle!

Gondoskodj a protein bevitelről!

2/5 Gondoskodj a protein bevitelről!

A rendkívül sokoldalú fekete bab igazi kincs, ha a fehérje beviteled támogatásáról van szó! Keverd rizsbe vagy salátába, és máris fogyaszthatod!

Persze a kedvelt hüvelyes mellett a legjobb fehérje forrás lehet a csirkemell is, amiben az a legjobb, hogy már hét elején lesüthetsz belőle egy nagyobb adagot, amit aztán sokféle módon fogyaszthatsz: szendvicsben, a salátádba keverve, párolt zöldséggel, rizzsel, de akár light palacsinta tésztába csavarva is!

Emellett érdemes még az étrendedbe csempészned a kemény tojást is, amit szintén változatosan használhatsz, és a fehérje-adagodat is növeli. A tojásfőzés apró trükkjeit itt is elsajátíthatod!

Készítsd elő a heti zöldség adagodat!

3/5 Készítsd elő a heti zöldség adagodat!

Tisztíts és pucolj meg, valamint szeletelj fel előre minél többféle zöldséget, majd porciózd dobozokba, hogy amikor elérkezik az ideje, fantasztikus köretet, vagy salátát varázsolj belőle.

Ha hámozás és aprítás túl sok idődet rabolná el, vagy egyszerűen csak nem szeretnél ezzel bíbelődni, akkor vehetsz konyhakész zöldségeket is a boltban. 

A bevásárlást persze legjobb, ha szombatra időzíted, így kellő időd lesz kiválasztani a legzsengébb hozzávalókat a polcokról, ráadásul hétfőn azzal a biztos tudattal vághatsz bele új, egészségesebb életed első napjába, hogy a készleteid legalább egy hétig kitartanak!

Tojásos muffinok, a reggelek megmentői

4/5 Tojásos muffinok, a reggelek megmentői

A hét első napján mindenképp süss egy adag tojásos muffint, ami a következő pár napra meg is oldja a reggeli-gondokat. Ha még soha nem sütöttél ilyet, akkor kattints a receptért.  

Esetleg szívesebben reggelizel édeset?

Akkor válassz a sós muffin helyett egy finom zabkását: egy csésze zabpelyhet – ez egy napi adag,  ha több napig ezt reggeliznéd, értelemszerűen növeld ezt a mennyiséget – kétszeres mennyiségű vízben, tejben, vagy növényi tejben főzd 5-10 percig, majd hagyd állni egy kicsit.

Ízesítheted mézzel, gyümölcsökkel és magvakkal is, hamar megvan, friss, tápláló, és garantáltan egész délelőttre eltelít

Süss valamit!

5/5 Süss valamit!

Vannak olyan zöldségek, mint például a spárga, a cukkini, a paprika amelyeket szuperül fel tudsz használni akkor is, ha nem frissen sütöd őket.  Az előre megsütött brokkoli és karfiol például melegítve is tökéletes, ráadásul teljes mértékben kalóriaszegény.  

Ezeket a zöldségeket  ráadásul nem csak köretként fogyaszthatod, egy kis kreativitással ugyanis nagyon finom és tápláló főételeket tudsz varázsolni a segítségükkel. 

Mit szólnál mondjuk egy brokkoli fasírthoz zabpehellyel, tzatziki ágyon?