A legfinomabb édesvízi és tengeri halak – Így készítsd el őket

Írta: ,

Az egészséges étrend egyik alappillére, hogy legalább hetente egyszer fogyasszunk valamilyen halfélét is. Persze itthon nehezebb jó áron hozzájutni a minőségi halakhoz, de azért nem lehetetlen. Most bemutatjuk, a legnépszerűbb halfajtákat hogyan érdemes elkészíteni, és milyen jótékony hatásaik vannak!

Lazac Kép forrása: cookingclassy.com

A lazacnak nincs olyan erős halíze, ezért azoknak is érdemes néhanapján fogyasztani belőle, akik kevésbé rajonganak a halakért. Tele van omega-3 zsírsavakkal, erős gyulladáscsökkentő hatással bír, segít a szív- és érrendszer védelmében, valamint szabályozza a vérnyomást.

Mindezen jótékony hatása mellett pedig még hangulatjavító és agyserkentő is!

A legjobb, ha a tengerekben vagy az óceánokban élő vadlazacot veszed meg, hiszen ezekben a legcsekélyebb a szennyező anyagok mértéke. Húsát sokféleképpen elkészítheted, de a legegyszerűbb egy kis sóval, borssal és citrommal sütni addig, amíg omlós nem lesz.

Tonhal Kép forrása: comepescado.com

A tonhal egy olcsó és könnyen elérhető tengeri hal, amit nagyrészt konzerv formájában fogyasztunk. Frissen persze mindig sokkal jobb, de a konzerv is tartalmazza ugyanazokat a tápanyagokat – fehérjét, B-vitamint és omega-3 zsírsavakat.

Nem árt figyelni azonban, melyiket választod, hiszen egyes tonhalaknak magas lehet a higanytartalma, így inkább a vízben eltett, csíkos tonhalból készült verziókat keresd.

Általában szálkamentes, erőteljes halíze van, felhasználás előtt pedig érdemes bepácolni, nehogy kiszáradjon.