A gyönyörű bőr záloga: 5 értékes vitamin és ásványi anyag

Írta: ,

Hiába veszel minőségi kencéket, ha belülről nem táplálod megfelelően a bőrödet. Mivel a hámréteg a szervezeted állapotának tükre, a „rendrakást” a tudatos stresszkezelési folyamatok mellett a táplálkozás terén érdemes elkezdened.

C-vitamin

1/5 C-vitamin

Erős antioxidáns hatású vegyület, amely csökkenti a szervezetet terhelő úgynevezett oxidatív stresszt.

Ez olyan biokémiai folyamat, ami külső és belső tényezők hatására alakul ki, s a sejtek öregedését, illetve rendellenes működését eredményezi, tehát szerepet játszik a rosszindulatú burjánzások létrejöttében is.

A C-vitamin azonban nemcsak antioxidánsként szépíti a bőrödet, hanem azért is, mert szerepe van a kollagénháztartás egyensúlyának megőrzésében.

A kollagén kötőszöveti anyagként például a hámréteg rugalmasságáért is felel.

Rengeteg C-vitamint találsz a citrusfélék mellett a brokkoliban, a kelbimbóban, a paprikában és a leveles zöldségekben is.

Szelén

2/5 Szelén

Ez a nyomelem ugyancsak hatékony antioxidáns, tehát hozzájárul a bőr simaságának és rugalmasságának megőrzéséhez.

Nemcsak, hogy képes megelőzni az akné kialakulását, de még a rákprevencióban is segít.

Szerepet játszik a bőr elsőszámú őrének tartott E-vitamin felszívódásában, amely elsősorban a hámszövetekben raktározódik.

A megfelelő szelénbevitel ragyogó bőrt és fokozott kollagéntermelődést eredményez.

A dió, a brazil dió, a tonhal, a máj, a teljes kiőrlésű gabona, a hagyma, a barna rizs, a tengeri herkentyűk és a baromfi egytől egyig tekintélyes mennyiségű szelént rejtenek, tehát érdemes bőséggel fogyasztanod belőlük.

E-vitamin

3/5 E-vitamin

Ha már szóba került az imént, írunk róla is. A-vitaminnal kombinálva bizonyítottan hatékony bizonyos bőrrákfajták megelőzésében.

Antioxidáns tulajdonságainak révén semlegesíti a sejteket támadó szabadgyököket, s enyhíti a környezeti szennyeződésből, a dohányzásból és a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásából adódó károsodást.

Legnagyobb jelentősége pedig abban rejlik, hogy a bőr első számú ellenségének, az UV-sugárzásnak a következményeit is képes csillapítani – persze, a megfelelő óvintézkedések megtétele mellett, ami jelen esetben faktoros védelmet és ésszerű öltözködést jelent.

A tojás, a mandula, a dió, az avokádó, a spárga, a napraforgómag, a fenyőmag, a spenót, a zabkása és az olívabogyó sok-sok E-vitamint rejt.

A-vitamin és béta-karotin

4/5 A-vitamin és béta-karotin

Az A-vitamin nélkülözhetetlen a bőr folyamatos megújulásához.

Amennyiben száraz a bőröd, és hámlással küzdesz, akár A-vitamin hiány jele is lehet.

A béta-karotin nevű antioxidáns pedig nem más, mint ennek a vitaminnak a prekurzora, tehát előanyaga: a szervezet képes belőle előállítani azt.

A béta-karotint élénk színű ételekben találod meg, amelyek narancssárga árnyalata mindig árulkodó lehet: ilyen a sütőtök, az édesburgonya, a sárgarépa és a sárgadinnye.

De a zöldekről se feledkezz meg, mert a kelkáposzta, a spenót és a spárga is igen gazdag benne.

Cink

5/5 Cink

A problémás bőrrel küszködőknek ismerős lehet ez a nyomelem, hiszen az orvosok is segítségül hívják az akné kezelésére.

Jelentősége abban rejlik, hogy felgyorsítja a sérült sejtek regenerációjának folyamatát, így hozzájárul a sebgyógyuláshoz is.

Emellett még az UV-sugárzás káros hatásai ellen is véd.

Erejét bizonyítja, hogy a pattanások és a mitesszerek olykor csupán a cinkpótlás hatására elmúlnak, illetve a régi hegek is halványulnak.

Többek között pekándió, szárnyashús, osztriga, gyömbér, hüvelyesek, gomba, tengeri herkentyűk és teljes kiőrlésű gabonafélék útján juttathatod a szervezetedbe.

Biztosak vagyunk benne, hogy heteken belül javulni fog a bőröd állapota, ha ennek az öt vitaminnak és ásványi anyagnak a pótlására odafigyelsz!