A gyönyörű bőr záloga: 5 értékes vitamin és ásványi anyag

Írta: ,

Hiába veszel minőségi kencéket, ha belülről nem táplálod megfelelően a bőrödet. Mivel a hámréteg a szervezeted állapotának tükre, a „rendrakást” a tudatos stresszkezelési folyamatok mellett a táplálkozás terén érdemes elkezdened.

C-vitamin

Erős antioxidáns hatású vegyület, amely csökkenti a szervezetet terhelő úgynevezett oxidatív stresszt.

Ez olyan biokémiai folyamat, ami külső és belső tényezők hatására alakul ki, s a sejtek öregedését, illetve rendellenes működését eredményezi, tehát szerepet játszik a rosszindulatú burjánzások létrejöttében is.

A C-vitamin azonban nemcsak antioxidánsként szépíti a bőrödet, hanem azért is, mert szerepe van a kollagénháztartás egyensúlyának megőrzésében.

A kollagén kötőszöveti anyagként például a hámréteg rugalmasságáért is felel.

Rengeteg C-vitamint találsz a citrusfélék mellett a brokkoliban, a kelbimbóban, a paprikában és a leveles zöldségekben is.

Szelén

Ez a nyomelem ugyancsak hatékony antioxidáns, tehát hozzájárul a bőr simaságának és rugalmasságának megőrzéséhez.

Nemcsak, hogy képes megelőzni az akné kialakulását, de még a rákprevencióban is segít.

Szerepet játszik a bőr elsőszámú őrének tartott E-vitamin felszívódásában, amely elsősorban a hámszövetekben raktározódik.

A megfelelő szelénbevitel ragyogó bőrt és fokozott kollagéntermelődést eredményez.

A dió, a brazil dió, a tonhal, a máj, a teljes kiőrlésű gabona, a hagyma, a barna rizs, a tengeri herkentyűk és a baromfi egytől egyig tekintélyes mennyiségű szelént rejtenek, tehát érdemes bőséggel fogyasztanod belőlük.