A fogyás csak apró döntéseken múlik! 4 praktika, amivel nem leszel olyan sűrűn éhes

Írta: ,

Ha veled is sokszor előfordul, hogy össze-vissza eszel (akkor sem feltétlenül túl egészséges ételeket), akkor bizony megeshet, hogy szinte álló nap éhesnek érzed magadat. Hosszútávon ez egyáltalán nem egészséges, ezért nagyon jól teszed, ha kialakítasz egy rendszert, amihez következetesen alkalmazkodsz. Addig is, ha szeretnéd elkerülni, hogy szinte egész nap éhes legyél, próbáld ki az alábbi praktikákat!

1/4 Egyél lassú felszívódású szénhidrátokat!

Szerencsére egyre többen felismerik, hogy a szénhidrát nem valami mumus, amit teljes egészében el kell kerülni – csupán ügyelned kell rá, hogy jókor és jó szénhidrátokat egyél. Mit is jelent ez?

A jó szénhidrát lassan szívódik fel, tehát nem emeli meg a vércukorszintedet drasztikusan, mint pl. egy szelet dobostorta, ami szintén sok szénhidrátot tartalmaz (viszont gyors felszívódásút, ami kerülendő).

Emellett fontos, hogy reggel fogyaszd el a legmagasabb szénhidráttartalmú fogásodat, estefelé pedig fokozatosan csökkentsd a mennyiséget! Ez alapján reggel teljesen nyugodt szívvel ehetsz egy adag zabkását, zabpudingot gyümölccsel, vagy olyan péksüteményt, amit reform alapanyagokból készítettél. Persze ebből sem kell hatalmas adagot bevágnod (valószínűleg nem is menne, annyira eltelít majd), az a lényeg, hogy a tízóraiig kibírd.

 

2/4 Fogyassz sok rostot!

A tévhitekkel ellentétben nem csak a fehérje az egyetlen, ami kellően eltelíthet hosszú távra, bár az tény, hogy ez is egy kiváló alapanyag, amire építhetsz. Ugyanakkor az éhségérzet szempontjából nagyon sokat segít számodra a rostban gazdag táplálkozás.

Nem igaz az sem, hogy csak a zöldségekben és gyümölcsökben van sok rost!

Ugyanakkor az tény, hogy érdemes a lassú felszívódású szénhidrátok mellé ezekből az alapanyagokból fogyasztanod, ugyanis így még tovább biztosítják a jóllakottság érzését. A rostok magukban is tökéletesen eltelítenek, jóval hosszabb ideig, mint a finomított szénhidrátok. Minden fogáshoz válassz tehát rostot! Ha nem passzol hozzá extraként sem a gyümölcs, sem a zöldség (ami ugyan ritka, de megesik, pl. egy spagettihez nem igazán illik egyik sem), akkor az alapanyagot válaszd meg megfelelően! Pl. legalább teljes kiőrlésű lisztből készüljön a spagettid.

Emellett nagyon lényeges, hogy sok vizet fogyassz, különben a rost éppen ellentétes hatást fejt ki az elvártnál.

Apropó, folyadék! Kép forrása: Shebeko/depositphotos.com

3/4 Apropó, folyadék!

A telítettségérzetet elősegíti az is, ha sokat iszol. Ez egy aranyérvényű tanács, ráadásul a szervezetednek is nagyon-nagyon jót tesz, mert a többség sajnos jóval kevesebbet iszik a kelleténél.

Ha rád tör a nassolhatnék, vagy a farkaséhség, először mindig érdemes azt tesztelned, nem vagy-e csupán szomjas. Az agyad könnyen összekeverheti a két érzést, de míg előbbi minden esetben extra kalóriákat jelent, addig utóbbit extra energia bevitel nélkül is megúszhatod. Persze nem jó módszer, ha minden esetben csak iszol, hiszen így kiéhezteted a szervezetedet, és mire eljutsz az evésig, biztosan jóval többet magadhoz veszel, mint kellene. Azonban, ha rendszeresen pótolod a folyadékot a nap folyamán, az már rengeteget segít.

Sőt, ha minden nap akár csak egy nassolást kiváltasz egy finom (édesítetlen) teával, vagy egy adag citromos vízzel, az heti szinten akár több ezer kalóriát is jelenthet.

4/4 Mindig válassz egy kis extra zöldséget!

Ha a kalóriákat rangsoroljuk, akkor az alapanyagok tekintetében a legjobb választásnak a zöldségek bizonyulnak. Ezek tartalmazzák a legkevesebb kalóriát méretükhöz képest. Persze, a gyümölcsök is tökéletesen megfelelnek a célra, és sokkal jobban jársz velük, mint egy adag csokival, vagy chipsszel – még az édesebb változatokat tekintve is! Azonban kiváló éhségűző praktika, ha mindig valami extra zöldséget teszel az adott fogás mellé.

Szendvicset készítettél uzsonnára? Ez tökéletes, de ha szeretnél elnyújtani a jóllakottság érzését, tegyél hozzá még egy paradicsomot és uborkát!

Pizza lesz ebédre? Ugyan nem az a tipikus diétás fogás, de kevesebbet fogsz belőle enni, ha rendelsz egy finom rukkola salátát is mellé.

Sült csirkecombot eszel? Először a zöldségköretből szedj, utána jöhet a hús, végül pedig a szénhidrátot tartalmazó köret – ha már muszáj. Amennyiben még arra is ügyelsz, hogy kisebb tányérról, és szokásosnál lassabban egyél, garantáltan olvadni fognak a kilók!