A fogyás csak apró döntéseken múlik! 4 praktika, amivel nem leszel olyan sűrűn éhes

Írta: ,

Ha veled is sokszor előfordul, hogy össze-vissza eszel (akkor sem feltétlenül túl egészséges ételeket), akkor bizony megeshet, hogy szinte álló nap éhesnek érzed magadat. Hosszútávon ez egyáltalán nem egészséges, ezért nagyon jól teszed, ha kialakítasz egy rendszert, amihez következetesen alkalmazkodsz. Addig is, ha szeretnéd elkerülni, hogy szinte egész nap éhes legyél, próbáld ki az alábbi praktikákat!

Szerencsére egyre többen felismerik, hogy a szénhidrát nem valami mumus, amit teljes egészében el kell kerülni – csupán ügyelned kell rá, hogy jókor és jó szénhidrátokat egyél. Mit is jelent ez?

A jó szénhidrát lassan szívódik fel, tehát nem emeli meg a vércukorszintedet drasztikusan, mint pl. egy szelet dobostorta, ami szintén sok szénhidrátot tartalmaz (viszont gyors felszívódásút, ami kerülendő).

Emellett fontos, hogy reggel fogyaszd el a legmagasabb szénhidráttartalmú fogásodat, estefelé pedig fokozatosan csökkentsd a mennyiséget! Ez alapján reggel teljesen nyugodt szívvel ehetsz egy adag zabkását, zabpudingot gyümölccsel, vagy olyan péksüteményt, amit reform alapanyagokból készítettél. Persze ebből sem kell hatalmas adagot bevágnod (valószínűleg nem is menne, annyira eltelít majd), az a lényeg, hogy a tízóraiig kibírd.

 

A tévhitekkel ellentétben nem csak a fehérje az egyetlen, ami kellően eltelíthet hosszú távra, bár az tény, hogy ez is egy kiváló alapanyag, amire építhetsz. Ugyanakkor az éhségérzet szempontjából nagyon sokat segít számodra a rostban gazdag táplálkozás.

Nem igaz az sem, hogy csak a zöldségekben és gyümölcsökben van sok rost!

Ugyanakkor az tény, hogy érdemes a lassú felszívódású szénhidrátok mellé ezekből az alapanyagokból fogyasztanod, ugyanis így még tovább biztosítják a jóllakottság érzését. A rostok magukban is tökéletesen eltelítenek, jóval hosszabb ideig, mint a finomított szénhidrátok. Minden fogáshoz válassz tehát rostot! Ha nem passzol hozzá extraként sem a gyümölcs, sem a zöldség (ami ugyan ritka, de megesik, pl. egy spagettihez nem igazán illik egyik sem), akkor az alapanyagot válaszd meg megfelelően! Pl. legalább teljes kiőrlésű lisztből készüljön a spagettid.

Emellett nagyon lényeges, hogy sok vizet fogyassz, különben a rost éppen ellentétes hatást fejt ki az elvártnál.