A 4 legkedveltebb szénhidrát egészséges alternatívája

Írta: ,

A csapból is az folyik, hogy mennyire fontos az egészséges életmód és ezzel együtt a megfelelő táplálkozás, főként most, hogy vészesen közeleg a nyári comb- és más testrészek villantásának az időszaka! Azt is bizonyára kismilliószor hallottad vagy olvastad már, hogy az alternatív alapanyagok mennyire kapóra jönnek diéta vagy életmódváltás esetén, és hogy sokkal egészségesebbek, mint a megszokott, hétköznapi alapanyagok, élelmiszerek. Viszont arról már bizonyára kevésbé tájékoztattak, hogy pontosan mit mivel érdemes helyettesíteni, így, mikor nagybevásárlásra indulsz, csak dörzsölöd az állad vagy vakargatod a fejed, hogy a tucatnyi megoldás közül melyiket is válaszd. Ismerős a helyzet nekünk is, ne aggódj! Azért, hogy megkönnyítsük az átállást, összeállítottunk egy listát, hogy mely alapanyagokat, milyen alternatívákkal érdemes helyettesíteni!

Búzaliszt helyett Kép forrása: unsplash

Talán az egyik legnehezebben helyettesíthető alapanyag, már nem azért, mert nincs rá százféle alternatíva, hanem mert mind más formában tudja pótolni! A teljes kiőrlésű búzaliszt elviekben kiváló megoldást kínál, de sok diéta még ezt is tiltja. Ilyenkor érdemes körül nézni a rizsliszt, zabliszt és társaik háztáján, azonban azt jobb mielőbb tisztázni, hogy más-más alternatíva fog beválni a süteménysütéshez, a kenyérsütéshez, a sűrítéshez és így tovább.

Sajnos az a tapasztalatunk, hogy egy alternatíva sincs, ami egyetemlegesen helyettesíthetné a búzalisztet, azonban segítségünkre szolgál, hogy sok bioboltban és drogériában kapható már előre elkészített liszt mix, kifejezett célokra, mint rétestészta készítés, palacsintatészta vagy éppen kenyértészta előállítása.

Rizs helyett Kép forrása: unsplash

A rizs megítélése eléggé eltérő, szinte minden dietetikus, személyi edző vagy fitness guru más véleménnyel viseltetik felé. Vannak, akik szigorúan tiltják a fehér rizs fogyasztását, és csak a barna vagy vad rizs mellett voksolnak, míg mások kompletten a rizs elhagyását javasolják.

Sőt, hallottunk már olyan verziót is, miszerint a fehér verziók közül a basmati fogyasztható, csak a többi nem.

Tudományosan egyiket se tudjuk alátámasztani, de tudjuk, mivel helyettesítheted, ha mégis úgy döntesz, el szeretnéd hagyni az étkezéseidből! A legjobb alternatívák közé határozottan a hajdina, köles és quinoa sorolható! Mindegyik sokoldalúan alkalmazható, akár édes, akár sós köretnek is elkészíthető, lassú felszívódású szénhidrátforrások!