A 10 legkönnyebben betartható táplálkozási fogadalom I.

Írta: ,

Az újévi fogadalmak toplistáját talán az örökkévalóság óta az étkezéssel kapcsolatos ígéretek vezetik – és hiába tűnnek egyszerűnek, betartásuk a mindennapok során sajnos akadályokba ütközik. Kétrészes cikksorozatunkban összegyűjtünk néhány olyat a „holnaptól fogyókúra!” helyett, amelyek tényleg közelebb visznek az álomalak meg a kifogástalan közérzet eléréséhez.

„Több zöldséget és gyümölcsöt eszem.”

Ha jóformán semennyi zöldséget és gyümölcsöt nem fogyasztottál eddig, bizarr váltásnak tűnhet rögtön az Egészségügyi Világszervezet (WHO) által javasolt napi ötadagos penzumot megcélozni.

Első lépésként akár egy alma rendszeresítése is óriási, haladóként pedig nyugodtan megfogadhatod, hogy az újévben minden étkezéshez legalább egy porciónyit el fogsz fogyasztani – mármint nem feltétlenül almából, hiszen minél változatosabb forrásokból biztosítod a szervezeted számára szükséges tápanyagokat, annál jobb.

Tarts otthon friss zöldségeket és gyümölcsöket, amelyek lédúsan vagy éppen ropogósan várják, hogy minél kevesebb feldolgozás után megedd őket!

Segítségükkel akár a szendvicseket és a desszerteket is egészségesebbé teheted.

„Odafigyelek a mennyiségre.”

Ahhoz, hogy összességében kevesebb kalóriát vigyél be, érdemes először azokat a tényezőket kiiktatni, melyek a kiugróan magas értékekért felelősek.

Ide elsősorban a gyorséttermek tartoznak, valamint az olyan készételek, amelyeket több adagos kiszerelésben szerzel be, s szinte észrevétlenül „elpárolognak” előled.

A legjobb, amit megtehetsz, hogy a napi egy-két nagyobb trakta helyett háromóránként harapsz valamit, ugyanakkor arról is gondoskodsz, hogy laktató maradjon minden főétkezés.

A korgó gyomor sohasem cél, ezért muszáj odafigyelned, mikor mit és mennyit kíván a szervezeted, hogy a saját magad kedvében tudj járni.