A 10 legkönnyebben betartható táplálkozási fogadalom II.

Írta: ,

Kétrészes cikksorozatunk előző feléből megtudhattad, hogy az egyik napról a másikra történő drasztikus változtatás helyett sokkal praktikusabb, ha például picit több zöldséget és gyümölcsöt viszel be, továbbá tudatosan igyekszel véget vetni a gondolkodás nélküli, érzelmi indíttatású eszegetésnek. Most öt újabb ötlet következik, amivel az újévben minden eddiginél parádésabb formában tündökölhetsz!

„Okosan választok az étteremben.”

1/5 „Okosan választok az étteremben.”

Az előző részben azt javasoltuk ugyan, hogy lehetőség szerint otthon készítsd el az ebédedet, ám belátjuk: koránt sem biztos, hogy ezt mindig megteheted.

A konyhai sürgés-forgásnak és az éttermi mókának egyébként van egy közös vonása. Mégpedig az, hogy a tervezésben rejlik a kulcs!

Gondold ki előre, mire vágysz a leginkább, és kizárólag annál is egészségesebb alternatíva kedvéért hagyd magad eltéríteni.

Figyeld a porciókat, és ha rendkívül bőségesek, ne restellj fél- vagy gyerekadagot kérni!

A fehér hús, a hal szinte mindig jó választás valamilyen friss salátával, öntetet pedig egyáltalán ne kérj.

A sült krumpli ugyanakkor nem biztos, hogy az ördögtől való, hiszen olaj nélkül is el lehet készíteni – erről érdeklődj az illetékeseknél.

„Csökkentem a cukorbevitelt.”

2/5 „Csökkentem a cukorbevitelt.”

A cukrok, a szénhidrátok csoportjába tartozó vegyületek létfontosságúak a sejt szintű anyagcseréhez.

Éppen ezért butaság cukormentes étrendről beszélni, vagy pedig arra törekedni.

Napjainkban az élelmiszeripar által előszeretettel felhasznált hozzáadott cukorral van probléma, mely többszörösére növelte az átlagbevitelt – és ami miatt a természetes cukrokat, például a gyümölcsökben lévőt önmagában már nem érzed „elég” édesnek.

A cukros üdítők elhagyásával, a kávéd cukortartalmának csökkentésével, továbbá a fruktóz- és kukoricaszirupos ételek, illetve italok elkerülésével napi több evőkanálnyi(!) színtiszta cukrot is megvonhatsz a szervezetedtől.

„Nyomon követem, mit eszem.”

3/5 „Nyomon követem, mit eszem.”

Táplálkozási szokásaid megváltoztatásának alapja, hogy tisztában legyél a jelenlegi helyzettel, illetve ennek köszönhetően tisztábban lásd a célodat.

Az étkezési napló vezetése hozzájárul a bioritmusod megismeréséhez, a helytelen minták azonosításához, továbbá az új irányvonalak kijelöléséhez.

Vezetheted hagyományos módon, tehát füzetben és tollal, vagy akár okostelefon-alkalmazás használatával.

Nem muszáj minden napot leírnod – már heti kettő is haladást jelent.

Főleg, ha észreveszed, hogy olyankor tudatosan másképp eszel. Az lesz a jó döntés, amit „megfigyelés alatt” hozol meg!

„Megtanulok nemet mondani.”

4/5 „Megtanulok nemet mondani.”

A „nem” igazi varázsszó, hiszen egy rakás kellemetlenségtől megmenthet, ha tudod, mikor érdemes ellenkezned.

Ha egészségesen szeretnél táplálkozni, muszáj erősnek maradni, s visszautasítani minden olyan kezdeményezést, ami ezt ellehetetleníti.

Persze, nem arra gondolunk, hogy emiatt ne mozdulhatnál ki a barátaiddal.

Amikor viszont a munkatársaid kínálgatnak ezzel-azzal, vagy egy olyan étterembe invitál valaki, melynek semmi kedved a kipróbálásához, bátran jelentsd ki: köszi, de inkább nem.

A táplálkozás személyes, belső meggyőződésen alapuló döntés, amit másnak kutyakötelessége tiszteletben tartani.

„Elfogadom a segítséget az életmódváltáshoz.”

5/5 „Elfogadom a segítséget az életmódváltáshoz.”

Sokkal egyszerűbb úgy megvalósítani a céljaidat, ha a családod vagy a barátaid melletted vannak.

Bizonyára akad a környezetedben olyan, aki veled együtt szívesen belevág a projektbe, így mindvégig pontosan tisztában lesz vele, lelkileg milyen mindez.

Ha ugyanis teljesen egyedül csinálod, fennáll a veszély, hogy csak kívülállókkal tudod megosztani a felmerülő kérdéseket és aggályokat, az ő reakciójuk pedig visszafoghatja a törekvéseidet, és visszasüllyeszthet a régi rutinodba.

Amennyiben reménytelennek érzed, hogy hozzád közelálló sorstársat találj, nézz szét a neten! Fórumozók és bloggerek ezrei várják, hogy pont erről kommunikálj velük – földrajzi korlátok nélkül.

Reméljük, kétrészes összeállításunkkal sikerült meghoznunk a kedved legalább a fogadalmak egyikéhez, így 2015-ben különösen egészséges és csinos lehetsz!