A 10 legkönnyebben betartható táplálkozási fogadalom II.

Írta: ,

Kétrészes cikksorozatunk előző feléből megtudhattad, hogy az egyik napról a másikra történő drasztikus változtatás helyett sokkal praktikusabb, ha például picit több zöldséget és gyümölcsöt viszel be, továbbá tudatosan igyekszel véget vetni a gondolkodás nélküli, érzelmi indíttatású eszegetésnek. Most öt újabb ötlet következik, amivel az újévben minden eddiginél parádésabb formában tündökölhetsz!

„Okosan választok az étteremben.”

Az előző részben azt javasoltuk ugyan, hogy lehetőség szerint otthon készítsd el az ebédedet, ám belátjuk: koránt sem biztos, hogy ezt mindig megteheted.

A konyhai sürgés-forgásnak és az éttermi mókának egyébként van egy közös vonása. Mégpedig az, hogy a tervezésben rejlik a kulcs!

Gondold ki előre, mire vágysz a leginkább, és kizárólag annál is egészségesebb alternatíva kedvéért hagyd magad eltéríteni.

Figyeld a porciókat, és ha rendkívül bőségesek, ne restellj fél- vagy gyerekadagot kérni!

A fehér hús, a hal szinte mindig jó választás valamilyen friss salátával, öntetet pedig egyáltalán ne kérj.

A sült krumpli ugyanakkor nem biztos, hogy az ördögtől való, hiszen olaj nélkül is el lehet készíteni – erről érdeklődj az illetékeseknél.

„Csökkentem a cukorbevitelt.”

A cukrok, a szénhidrátok csoportjába tartozó vegyületek létfontosságúak a sejt szintű anyagcseréhez.

Éppen ezért butaság cukormentes étrendről beszélni, vagy pedig arra törekedni.

Napjainkban az élelmiszeripar által előszeretettel felhasznált hozzáadott cukorral van probléma, mely többszörösére növelte az átlagbevitelt – és ami miatt a természetes cukrokat, például a gyümölcsökben lévőt önmagában már nem érzed „elég” édesnek.

A cukros üdítők elhagyásával, a kávéd cukortartalmának csökkentésével, továbbá a fruktóz- és kukoricaszirupos ételek, illetve italok elkerülésével napi több evőkanálnyi(!) színtiszta cukrot is megvonhatsz a szervezetedtől.