A 10 legkönnyebben betartható táplálkozási fogadalom II.

Írta: ,

Kétrészes cikksorozatunk előző feléből megtudhattad, hogy az egyik napról a másikra történő drasztikus változtatás helyett sokkal praktikusabb, ha például picit több zöldséget és gyümölcsöt viszel be, továbbá tudatosan igyekszel véget vetni a gondolkodás nélküli, érzelmi indíttatású eszegetésnek. Most öt újabb ötlet következik, amivel az újévben minden eddiginél parádésabb formában tündökölhetsz!

„Okosan választok az étteremben.”

1/5 „Okosan választok az étteremben.”

Az előző részben azt javasoltuk ugyan, hogy lehetőség szerint otthon készítsd el az ebédedet, ám belátjuk: koránt sem biztos, hogy ezt mindig megteheted.

A konyhai sürgés-forgásnak és az éttermi mókának egyébként van egy közös vonása. Mégpedig az, hogy a tervezésben rejlik a kulcs!

Gondold ki előre, mire vágysz a leginkább, és kizárólag annál is egészségesebb alternatíva kedvéért hagyd magad eltéríteni.

Figyeld a porciókat, és ha rendkívül bőségesek, ne restellj fél- vagy gyerekadagot kérni!

A fehér hús, a hal szinte mindig jó választás valamilyen friss salátával, öntetet pedig egyáltalán ne kérj.

A sült krumpli ugyanakkor nem biztos, hogy az ördögtől való, hiszen olaj nélkül is el lehet készíteni – erről érdeklődj az illetékeseknél.

„Csökkentem a cukorbevitelt.”

2/5 „Csökkentem a cukorbevitelt.”

A cukrok, a szénhidrátok csoportjába tartozó vegyületek létfontosságúak a sejt szintű anyagcseréhez.

Éppen ezért butaság cukormentes étrendről beszélni, vagy pedig arra törekedni.

Napjainkban az élelmiszeripar által előszeretettel felhasznált hozzáadott cukorral van probléma, mely többszörösére növelte az átlagbevitelt – és ami miatt a természetes cukrokat, például a gyümölcsökben lévőt önmagában már nem érzed „elég” édesnek.

A cukros üdítők elhagyásával, a kávéd cukortartalmának csökkentésével, továbbá a fruktóz- és kukoricaszirupos ételek, illetve italok elkerülésével napi több evőkanálnyi(!) színtiszta cukrot is megvonhatsz a szervezetedtől.