7 táplálkozási tipp az öregedés ellen

Sándor Alexandra
Írta: ,
7 táplálkozási tipp az öregedés ellen
Mit szólsz, ha eláruljuk, hogy egy kis odafigyeléssel szó szerint fiatalra eheted magad? Akkor is érdemes elolvasnod rövid útmutatónkat, ha a húszas éveidet taposod, hiszen tanácsaink megelőzésre is kiválóak!
Antioxidánsok

Az öregedés folyamata részben a szabadgyökök számlájára írható, melyek az oxigénmolekulák felbomlása során jönnek létre. Az antioxidánsok képesek ezeket semlegesíteni.
Jó, ha tudod: a legszínesebb zöldségekben és gyümölcsökben találod a legtöbb ilyen kedvező hatású anyagot, úgymint a bogyósokban, a répában, a céklában és a paradicsomban. Naponta legalább öt adagot fogyassz belőlük!

Olívaolaj

A telítetlen zsírsavak kiválóan hatnak az agyműködésre, s azon belül a memóriára. Az extra szűz változatban található oleokantal nevű vegyület természetes gyulladáscsökkentő: az ibuprofén tartalmú gyógyszerekhez hasonlóan reagál rá a szervezeted, ám mellékhatások nélkül.


Kutatások szerint a HDL, azaz a vérben található „jó” koleszterin szintjének emelkedéséhez is hozzájárul, ami akadályozza az érelmeszesedést.