7 létfontosságú tápanyag, amire minden nőnek szüksége van

Sándor Alexandra
Írta: ,
7 létfontosságú tápanyag, amire minden nőnek szüksége van

Egészség, szépség és jó közérzet – mindez nem álom, hiszen megfelelő táplálkozással simán elérheted. Többek között a következő vitaminokra és ásványi anyagokra van szükséged ahhoz, hogy „egyensúlyba edd magad”.

D-vitamin

Hozzájárul a kalcium megfelelő feldolgozásához, ezáltal az erős csontokhoz. Amennyiben elmúltál 60, és magas nálad a csontritkulás kockázata, érdemes dietetikussal egyeztetned az ajánlott napi bevitelről, mert extra mennyiségre lehet szükséged. 

Amellett, hogy az alkarok napi 15 perces napoztatásával nagyjából termelődik belőle annyi, amennyi az egészséges szervezetnek kell, bizonyos élelmiszerekből is magadhoz vehetsz belőle. A lazac, a tej és a dúsított narancslé szuper megoldás.
Folsav

A folsav fontosságát gyakran csak a várandósság előtt és közben hangoztatják, noha nemcsak a (leendő) kisbabádnak, hanem neked is szükséged van rá. Ez az ásványi anyag hozzájárul a DNS kiépüléséhez.

Ne feledd, hogy a te sejtjeid is folyamatosan megújulnak, tehát nemcsak a fejlődő szervezet szempontjából létfontosságú ez. A leveles zöldségekben, gyümölcslevekben, magvakban és babfélékben megtalálható vegyületből a nőknek naponta nagyjából 400 mikrogramm kell.
 
Terhesség során ez az igény 600-ra, szoptatáskor pedig 500-ra emelkedik.

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv