7 létfontosságú tápanyag, amire minden nőnek szüksége van

Sándor Alexandra
Írta: ,
7 létfontosságú tápanyag, amire minden nőnek szüksége van

Egészség, szépség és jó közérzet – mindez nem álom, hiszen megfelelő táplálkozással simán elérheted. Többek között a következő vitaminokra és ásványi anyagokra van szükséged ahhoz, hogy „egyensúlyba edd magad”.

Kalcium

Nem véletlenül kezdjük a legkézenfekvőbbel a sort. A megfelelő kalciumbevitel kulcsfontosságú a csontok egészségének megőrzéséhez, éppen ezért gyermekkorban, várandósság alatt és a menopauza után kiemelten fontos, hogy hozzájuss – különben az alacsony csontsűrűség miatt fennáll a törés és a csontritkulás kockázata. 

 
Pótlás szempontjából a tejtermékek és a kalciummal dúsított italok – például a szójatej – a legjobbak. A nemzetközi ajánlások szerint naponta legalább 1 000 – 1 200 mg-ra van szükséged belőle, ami körülbelül három adag zsírszegény joghurtnak felel meg.
Vas

A vas óriási szerepet játszik abban, hogy a vörösvérsejtek ideális mennyiségű oxigént juttassanak a sejtekhez, tehát táplálják őket. 

Amennyiben ez nem történik meg, rövidtávon rossz közérzetet és fáradékonyságot tapasztalhatsz, míg hosszú távon vashiányos vérszegénység is kialakulhat. 

 
A nőknek 19 és 50 éves kor között napi 18 mg-ot ajánlanak, amit háromnegyed csésze vassal dúsított gabonapehelyben találsz meg, 50 fölött pedig 8 mg-ot, ami megvan egy csésze szójababban
 
Terhesség idején a szükséglet 27 mg-ra emelkedik.

Fókuszban

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

3 óriási tévhit a hurutos köhögéssel kapcsolatban

Okos tetőablak: együtt a kényelem és a funkció