7 étel, ami rengeteg rejtett cukrot tartalmaz

Írta: ,

A cukor korántsem ősellenség, sőt: létfontosságú a szervezeted számára, hogy valamennyihez hozzájusson. Az élelmiszeripari feldolgozás során használt hozzáadott cukor azonban olyan felesleges tápértéket jelent, ami rövid- és hosszú távon egyaránt rossz hatással van a testedre…

Tésztaszósz

A késztermékként kapható üveges tésztaszószok többsége a legkevésbé sem édes, ám a gazdag íz elérésének érdekében mégis rengeteg cukrot rejt – általában fél csészényi adagonként 6-12 grammot, rossz esetben pedig ennél is többet. 

A paradicsom alapú mártások különösen veszélyesek cukorszempontból, hiszen a zöldség minél ízletesebb feldolgozásához a cukron kívül olyan egyéb adalékanyagokat is szoktak használni, melyek nagy mennyiségben egészségügyi aggályt vetnek fel, például nátrium-glutamátot.
Müzliszelet

A müzliszelet a csokoládé egészségesebb alternatívájának tűnhet.

A címkét átböngészve azonban rádöbbenhetsz, hogy fajtától függően akár majdnem annyi cukrot is rejthet egy szelet, mintha ugyanannyi gramm csokit ennél meg. 

Nem mindegy, hogy kukoricaszirup, barnacukor, méz dextróz vagy fruktóz hozza az édes ízt.
 
Ha müzlire vágsz, akkor az adagonkénti 8-12 grammos cukorbevitel helyett válassz inkább natúr müzlit sovány tejjel!