6 táplálkozási tipp ízületi bántalmak esetén

Írta: ,

Noha nincs konkrét életmódbeli recept az ízületi bántalmak azonnali csillapítására, némi körültekintéssel és kitartással hosszú távon elérheted, hogy csillapodjon a fájdalmad. Összeszedtünk néhány alapelvet, amelyek javarészt a mediterrán étrenden alapulva segítenek a célod elérésében.

Heti kétszer hal

Az omega-3 zsírsavak, amelyek bőséggel megtalálhatóak például a tonhalban vagy a lazacban, bizonyított gyulladáscsökkentő hatással bírnak, ennélfogva enyhítik az ízületi problémákat.

Józan paraszti ésszel is könnyen belátható a tudományos magyarázat: a telítetlen zsírsavak ezen típusa szó szerint megolajozza a porcokat, s elősegíti az ízületek súrlódását gátló folyadék termelődését.

A hatást elsősorban a reggeli fájdalmak csillapodásával lehet érezni. A szakértők azt javasolják, hogy hetente legalább kétszer 85 g halat fogyassz, ám ha lehet, ennél is többet.

A hazai átlagfogyasztás sajnos jóval ezalatt marad, ráadásul kevesebb omega-3-at tartalmazó fajtákra, úgymint a pontyra irányul.

Még több jótékony zsírsav

A már említett telítetlen zsírsavak, amelyeknek az omega-3 az egyik legismertebb csoportja, szoros összefüggésben állnak a szervezet gyulladásra adott immunválaszával.

Ha törekszel rá, hogy a telített fajták és a transzzsírok helyett ilyeneket válassz, illetve minél több olajos magot, avokádót és olívaolajat fogyassz, segíthetsz a testednek, hogy könnyebben átvészelje a gyulladásos folyamatokat.


Ezeket válaszd! Ételek a bevásárlólistádra, amik omega-3 zsírsavakat tartalmaznak


A hagyományos zsír, a vaj és a margarin azonban kerülendő, csakúgy, mint az olajba merítéssel készült sült finomságok.

Ne aggódj, a kedvenc bűnös csemegédet is biztosan el lehet készíteni egészségesebb, de legalább ugyanannyira ízletes módon!