6 ok, amiért száműznöd kell a cukrot az életedből!

Írta: ,

A cukorfogyasztás negatívumaival kapcsolatos írásokkal bár Dunát lehetne rekeszteni, mégis sokan még mindig nem tudják vagy nem értik, hogy miért is annyira káros a szervezet megfelelő működésének szempontjából. Azt például tudtad, hogy egy átlagos amerikai felnőtt naponta kb 22 teáskanálnyi cukrot fogyaszt? Bizony és a helyzet nálunk sem túl rózsás. Tudományos kutatások ugyanis egyértelműen alátámasztották, hogy a cukor általi túlterhelés rengeteg negatív dolgot művel a testeddel, éppen ezért joggal merülhet fel a kérdés: a cukor vajon tényleg méreg? Mai írásunkban pont ezért hoztunk hat érvet, ami miatt azt mondjuk, jobb, ha száműzöd a cukrot az életedből.

Függőséget okoz Kép forrása: laurenconrad.com

Ezen most nyilván nem lepődtél meg, mert tudni lehet már egy ideje, hogy a cukor bizony függőséget okozhat, az azonban már annál meglepőbb, hogy egyes kutatások a drogfogyasztással veszik egy kalap alá a cukor fogyasztását. A cukor ugyanis olyan vegyi anyagokat szabadít fel a testben, amik beindítják az agyunk öröméért felelős központját és hát a helyzet az, hogy a drogok is éppen ezt teszik.

A szervezet ugyanis egy idő után megszokja a bevitt cukor mennyiségét, így időről időre egyre többet és többet akar, annak érdekében, hogy te jól érezd magad. Egyes kísérletek pedig azt is alátámasztották, hogy a cukorról való leszokás épp olyan keserves, mint a különböző drogok esetén. Megfigyeltek remegést, hidegrázást, szédülést, fejfájást és szorongást is. Ez azért elég ijesztő nem?

Elzsírosodhatnak a szerveid Kép forrása: sherilee.tumblr.com

Nos, a helyzet az, hogy a fruktóz sajnos zsírosítja a májad és folyamatosan arra sarkallja, hogy minél több zsírt raktározzon el magában. Vagyis ez röviden annyit tesz, hogy a magas fruktóz tartalmú étrend hatására zsírgömbök alakulhatnak ki a máj körül.

Ez effektíve egy olyan májbetegség, ami hihetetlenül sok embert érint, azonban az alacsony cukortartalmú étrenddel a betegség kockázatának kialakulása hatékonyan visszaszorítható. Éppen ezért a májad egészségének érdekében kerüld el a cukros üdítőket és bánj csínján a gyümölcs fogyasztással is, lehetőleg a reggeli, délelőtti órákban fogyaszd őket.