6 élethelyzet és 6 ital, amellyel kényeztetheted magad bennük

Írta: ,

Vannak olyan élethelyzetek, amelyekben különösen jól esik egy pohár gyümölcslé, egy jó tea vagy egy akár cukrosabb üdítőital. Ha szervezetünknek éppen ezekre van szüksége alkalomadtán, betartva az egészséges napi beviteli arányokat, nyugodtan kényeztethetjük magunkat ezekkel a frissítőkkel. Mutatunk 6 olyan élethelyzetet, amelyben jól eshetnek bizonyos italfélék, és azt is megtudhatod, mit érdemes ezekben a szituációkban fogyasztanod. (x)

Napindítás multivitaminnal

Hogy jól és energiával telve indíthasd a napot, egy pohár multivitaminos gyümölcslevet érdemes elfogyasztanod a reggeli mellé. Ez lehet 100% gyümölcstartalmú, dobozos, vagy akár frissen préselt.

Tartalmazhat zöldségeket is a gyümölcsök mellett, és akár naponta vagy hetente variálhatod a típusokat, hogy mindenféle ízből fogyaszthass.

Munkahely, vizsgaszituációk – Koncentrálj teákkal!

A teák és a jegesteák frissen tartanak a nap folyamán, hiszen koffeint tartalmaznak, de a kávéval ellentétben nem csak rövid távon élénkítenek, hanem ez a hatásuk tovább is kitart.

Ha a munkahelyeden szellemi tevékenységet végzel, vagy akár iskolába jársz, esetleg éppen egy vizsga áll előtted, érdemes friss teát vagy jegesteát kortyolgatnod, hogy jobban menjen a koncentráció.

A várandósság idejére zöldségleveket

Ha éppen babát vársz, akkor tudod, hogy érdemes korlátoznod a koffeintartalmú italokat. Viszont ha megfelelő mennyiségű vitamint és ásványi anyagot viszel be a szervezetedbe, az segíthet, hogy ne legyél folyamatosan fáradt.

Cukortartalom szempontjából jobban jársz, ha a gyümölcslevek helyett a zöldségekből készült italokat választod – ezek pedig még vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdagabbak lehetnek. A megfelelő folyadékbevitel abban is segít, hogy ne küszködj a terhesség során székrekedéssel.

Autóvezetéshez koffein és cukor

Ha hosszabb útra indulunk autóval, vagy akár egy rövidebbre a nyári, nagy melegben, nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel – az Európai Hidratációs Intézet egy korábbi vizsgálata ugyanis rámutatott arra, hogy azok a sofőrök, akik nem fogyasztanak elegendő folyadékot a vezetés előtt, ugyanannyi hibát követnek el az út során, mintha ittas állapotban ülnének a volán mögé.

Amellett, hogy elegendő vizet iszunk vezetés előtt, 1-2 óránként meg is kell állnunk és pótolni a folyadékot. Egy hosszabb út során egy-egy pohár magasabb cukortartalmú, illetve koffeines italt is érdemes elfogyasztani, hogy frissek legyünk és rendesen tudjunk a vezetésre koncentrálni.

Délutáni relaxáláshoz – Forró, alkoholmentes gyümölcspuncsok

Egy fárasztó munkanap után, vagy akár hétvégén jól esik egy kis otthoni pihenés, relaxálás. Sokan ilyenkor egy jó kávét vagy teát kortyolgatnak olvasás, filmnézés vagy bármiféle egyéb kikapcsolódás közben. Ha valami sokkal különlegesebbre vágysz, akkor készíts egy bögre forró gyümölcspuncsot.

Ehhez válogass kedvenc 100%-os gyümölcsleveid közül egy-két félét, és egy edényben egy kanál mézzel és fűszerekkel – fahéj, szegfűszeg, ánizs, gyömbér, stb. – forralj fel belőlük 3-4 decilitert.

Sportolás és izotóniás italok

A sportitalok különböző vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, hogy így segítsék a szervezet só- és energiautánpótlását a kimerítő edzések közben.

Hogy mekkora mennyiségben érdemes a sportitalokat fogyasztani, az nagyban függ az edzés típusától, hosszától és intenzitásától is, de még egy könnyedebb típusú mozgásforma végzésekor is jól jönnek ezek az italok, ha az edzés több óráig is eltart.