5 tipp, hogy pehelysúllyal vészeld át a karácsonyi traktát

Írta: ,

Végre elmondhatod magadról, hogy nagyjából egészségesen táplálkozol. Igyekszel tudatosan megválasztani a mennyiséget, a minőséget és az arányokat, ám az ünnepek keresztülhúzhatják a számításaidat… Lássuk, mit tehetsz, hogy ilyenkor is megőrizd az alakodat!

Kezdd a napot vízivással!

A folyadékpótlás kulcsfontosságú a veseműködésed szabályozásának és a szervezeted megfelelő méregtelenítésének szempontjából, ezért érdemes vízivással indítanod.

Hétköznapokon fél liter körüli mennyiséget kellene legurítanod ilyenkor, ami meglehetősen soknak tűnhet, ha még csak most kezdesz tudatosan odafigyelni erre.

Hát még az egy liter milyen meglepő lehet, amit a dietetikusok javasolnak a fokozott emésztőrendszeri terhelést jelentő időkre!

A lényeg, hogy legalább egy pohárkával alapozd meg a jó szokást, és a mennyiséget fokozatosan, például hetente egy újabb pohárral növeld.

Fontos tudnod, hogy ha eddig keveset ittál, a hirtelen sok víz megterelheti a pajzsmirigyed, tehát napi két decinél ne növeld jobban a bevitelt.

Reggelizz egészségesen!

A reggeli kihagyása kézenfekvőnek tűnhet, hiszen ha bőségesen ebédelsz és vacsorázol, bőven fedezheted az egy napra szükséges kalóriamennyiséget.

A baj csak az, hogy a szervezeted nem így működik: az anyagcsere „non-stop” folyamat, amely akkor megy a legjobban, ha néhány óránként eszel valamit.

A fehérjében, teljes kiőrlésű gabonában, zöldségekben és gyümölcsökben gazdag reggeli hozzájárul, hogy egész nap pörögjön a metabolizmusod, több kalóriát égess, és kevesebb zsírt raktározz el a lakomák energiatartalmából.

A tojás, a quinoa vagy a saláta is kitűnő választás reggelire – a lényeg, hogy vegyél magadhoz valami szilárdat is!

Ha így cselekszel, kevésbé fogsz az ebédnél bekajálni.