5 tipp, hogy örökre leküzdd a stressz-evést

Írta: ,

Kétfajta ember létezik: akinek egy falat sem megy le a torkán a feszültség hatására, és aki kieszi a hűtőt a rázósabb szituációkban. A döntő többség – sajnos vagy nem sajnos – az utóbbi kategóriába tartozik. Ha te is szeretsz bespájzolni a kalóriákból, amikor valami baj ér, a következő tanácsok megfogadásával végre kiléphetsz az önértékelési zavar és az idegesség jelentette ördögi körből!

Vezess étkezési naplót!

Írd össze gondosan, hogy mit és mennyit eszel, amikor nyomás alatt vagy. Azt is jegyezd fel, hogy mi volt a feszültség oka.

Már maga a naplóírás is előmozdítja a tudatos táplálkozást – hiszen jó eséllyel visszateszed a polcra a harmadik tábla csokit, ha a nap végén úgyis színt kell vallanod saját magad előtt róla.

Itt viszont az a lényeg, hogy a stresszforrások és az élelmiszerek párhuzamba állításával rájöhetsz a saját indulatevési mintáidra.

Az új információk birtokában pedig nem egy kiszámíthatatlan, farkaséhes szörnyetegnek fogod látni magad a legközelebbi evésroham alkalmával – így könnyebben kordában tarthatod az étvágyadat.

Ne hagyj ki egy étkezést sem!

Sokkal nagyobb eséllyel jelentkezik nálad falásroham, ha 4-5 óránál hosszabb periódusokat töltesz evés nélkül.

A rostban gazdag csemegék, a gyümölcsök, a zsírszegény joghurt és túró, illetve a nyers zöldségek egytől egyig gondoskodnak róla, hogy akár kétóránként magadhoz vegyél valamit, így soha ne legyél iszonyatosan éhes.

Ha mégis megtámadod a hűtőt, már tisztában leszel vele: nem a korgó gyomrod kínját csillapítod, hanem csak az ízek kedvéért torkoskodsz.

A stresszevés egyik legfőbb hátulütője, hogy utána éhezéssel kompenzálna az ember, amit jó néhány óra múlva újabb falásroham követ.

Ne ess bele ebbe a hibába, rendszeres étkezéssel pörgesd fel az anyagcserédet!