5 tipp az egészségesebb grillezéshez

Írta: ,

Grill, pácolás, segédeszközök, grillezett húsok, halak és zöldségek. Cikkünkből ötleteket meríthetsz az egészséges szabadtéri sütéshez.

Grillek
A klasszikus a faszéntüzelésű. Különböző méretekben, formákban és színekben van, fedéllel és anélkül. Otthoni sütéshez a legjobb, a kertben, a teraszon, de kiránduláson is használhatod. A kisebb faszéntüzelésű grillsütő hordozható, magaddal viheted a parkba vagy a strandra.
 
Legalább 65 cm nagyságú grillt vásárolj, ha 6 személynél több vendéget vársz. 
 
A gázgrillnek talán a legfontosabb előnye, hogy könnyen tisztán lehet tartani. Neked való, ha szereted a kényelmet, és nem akarsz sok időt fordítani az előkészületre és a tisztításra. 
 
Sokan az elektromos grillre esküsznek, mert a használat után nem kell sokáig tisztítani, és az erkélyen is lehet vele sütni egy 6 főnél kisebb társaságnak.
Egészséges grillezés

A legfontosabb titka az, hogy a pácoláshoz hőálló növényi olajat használj, mert az a sütés közben megtartja ízét és összetételét. Amikor fúj a szél, vagy a faszéntüzelésű grill tüzét folyadékkal oltod el, hamudarabkák szállhatnak a húsra és a zöldségre, ami egészségtelen. 

Ezért a grillezéshez széltől védett helyet keress. Amikor zsiradékot, alkoholt, hús- vagy páclevet öntesz hozzá, alufóliába csomagolva süsd, mert így nem lobban lángra, ezért füst sem keletkezik, ami ártalmas az egészségre, amikor a sült étellel érintkezik.