5 tévhit az egészséges étkezésről, amit ideje végre elfelejteni

Írta: ,

Ha te is eldöntötted, hogy odafigyelsz az egészségedre és ezzel a táplálkozásodra is, akkor mielőtt belevágsz, nem árt utánanézned az egészséges étkezésről szóló mendemondáknak. Különösen azért, mert ha nem vagy elég tájékozott, és túl sokat  – például instant fogyást – vársz el magadtól a sokszor hallott tévhitek miatt, akkor az első hetek kudarcai gyorsan elvehetik a kedvedet és a motivációdat! Jöjjenek hát most azok az rosszul rögzült szabályok, amik valójában csak félrevezetnek.

A barna kenyér egészségesebb, mint a fehér Kép forrása: ambitiouskitchen.com

1/5 A barna kenyér egészségesebb, mint a fehér

Az új életmódod kezdeti szakaszában még természetes, hogy belefutsz ezekbe a tévhitekbe, de jobb, ha mihamarabb tudatosítod, hogy az egészséges kenyér titka nem minden esetben a színében rejlik. A kenyér barna árnyalatát ugyanis a karamellszínezéknek is köszönheti! Ha egészségesebb pékárut szeretnél vásárolni, akkor teljes kiőrlésű búzából készült termékeket válaszd. Nem csak az alakodnak, hanem az egészségednek is kedvezel, ha ilyen termékeket fogyasztasz, mert kétszer annyi rostot tartalmaznak, mint más kenyerek, és magasabb a magnézium és káliumtartalmuk is.

Tipp: Ha nem tudod megkülönböztetni az egészséges verziót a többi barna kenyértől, akkor nézd meg a súlyát. Minél nehezebb a kenyér, annál több rostot tartalmaz.

2/5 A friss egészségesebb, mint a fagyasztott

Ha a cél az egészséges életmód, és nem kizárólag a saláta-diéta betartása, akkor a legjobb, ha őstermelőtől vagy piacon vásárolsz.

Ebben az esetben biztos lehetsz benne, hogy friss termékek közül tudsz kedvedre válogatni.

Sajnos a nagy boltok polcain sorakozó zöldségek és gyümölcsök hosszú utat bejártak, mire megérkeztek hazánkba, ezért egyáltalán nem biztos, hogy több vitamint tartalmaznak, mint a betakarítás után rögtön lefagyasztott élelmiszerek.

Ami egészségesebb, abból bármennyit lehet Kép forrása: alleideen.com

3/5 Ami egészségesebb, abból bármennyit lehet

Már biztosan lecserélted a napraforgóolajat olívaolajra, a cukrot xilitre vagy egészséges édesítőszerekre, de ez nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetsz a mennyiségi kérdésekről. A mértékletesség itt sem elhanyagolható! Abban biztos lehetsz, hogy a vajban, a margarinban és a napraforgóolajban több a telített zsírsav, mint az olívaolajban, de egy kanálnyi mennyiség ebből is 120 kalóriát tartalmaz, tehát kár lenne túlzásba vinni, és minden alkalommal nyakon önteni vele a salátádat. 

Emellett a sokak által keresett „light” és zsírszegény termékek is félrevezetőek lehetnek. Ezek ugyanis sokszor több cukrot és szénhidrátot tartalmaznak, vagyis egyáltalán nem diétás ételek.

A müzli a legjobb reggelire Kép forrása: simplyquinoa.com

4/5 A müzli a legjobb reggelire

A szülők is szeretik, mert gyorsan elkészíthető a gyerekeknek reggelire, és biztonsággal választják ők is a szendvics helyett, mert legtöbben nincsenek tisztában vele, hogy telis-tele van cukorral. Ne tévesszen meg a csomagoláson „álnéven” feltüntetett fruktóz és méz adalék!

Ha szeretnél egészségeset és gyorsan elkészíthetőt reggelizni, akkor jobb választás a natúr joghurt gyümölccsel, a zabkása vagy a tojás bármilyen formájában. A gyümölcsjoghurtot szintén próbáld meg elhagyni, mert poharanként több teáskanál hozzáadott cukrot tartalmazhatnak. A joghurt előnyei, minthogy tele van kalciummal, és hogy hosszú időre eltelít, csak a natúr joghurtra érvényesek!

A gyümölcslé egészséges szomjoltó Kép forrása: willfrolicforfood.com

5/5 A gyümölcslé egészséges szomjoltó

Lehet már te is belevágtál néhány léböjtkúrába, amikor egész nap vizet, teát és gyümölcsleveket ittál. Ez már nagy lépés, sőt az is, ha a cukros italokat gyümölcslevekre cserélted, de sajnos nem árt tudnod, hogy a bolti termékek zöme igazi cukorbomba.

Ezeknél tehát valamivel jobb választás az otthon friss gyümölcsökből facsart gyümölcslé vízzel felhígítva, bár ennek hátulütője, hogy a facsarással elveszíted a gyümölcs rosttartalmát, és csak a magas kalóriatartalmú folyadékot fogyasztod el, ami emeli a vércukorszintet így megemelve az étvágyad is. Ezért azt javasoljuk, ha gyümölcs ízű italra vágysz, inkább dönts a gyümölcs elfogyasztása mellett! Így a szervezeted minden vitamint megkap, amit a kiválasztott gyümölcs tartalmaz.