5 tény a koffeinről, amit mindenkinek tudnia kell

Sütő Gyöngyi
Írta: ,
5 tény a koffeinről, amit mindenkinek tudnia kell
Néhány érdekes információ koffeinfogyasztók számára, amikről eddig talán még nem tudtak
Mikor érdemes leszokni a koffeinről?

Aki már régóta fogyaszt koffeint, és annyira hozzászokott, hogy a függőségen kívül a hatását már alig érzékeli, annak érdemes leszoknia róla. A leszokás nem egyik napról a másikra történik, hanem be kell tartani a fokozatosság elvét, mert a hirtelen megvonás migrént, fáradtságot, sőt, ájulást is okozhat.
Ha egy-két hét után sikerül leszokni a koffeinről, utána már egy nagyon kevés kávé is jó hatást fejthet ki a testi és szellemi állapotra.

Mennyi koffein van az energiaitalokban?

Egy átlagos méretű, vagyis 2,5 deciliteres energiaitalban körülbelül annyi koffein van, mint egy adag presszókávéban. Az átlagos koffeintartalom 70-200 mg/l.

Figyelni kell a dobozon lévő feliratot: ha a 150 mg/l értéknél magasabb, akkor már árthat, de aki nincs hozzászokva a koffeinhez, annak a kevesebb is túl sok lehet.
Kezdetben felpörgeti az életfunkciókat, ami akár már ronthat is a hangulaton, majd hirtelen kimerültségérzést kelthet. Cappuccinóval vagy egy finom fűszerezésű (pl. fahéjjal ízesített) hosszú kávéval biztosabban el lehet érni a kívánt hatást, és a szervezetet sem terheli meg annyira, mint az energiaital. Egy tábla jó minőségű étcsokiban szintén annyi koffein van, mint a presszókávéban, és még laktató is.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!