5 téli szuperélelmiszer, amivel megőrizheted az egészséged

Írta: ,

A szuperétel és –ital kifejezéssel akár naponta többször is szembesülhetsz. De vajon mit is jelent? A táplálkozástudományi szakértők egyetemes definíció híján azokat hívják így, amelyek rendkívül magas vitamin-, ásványi anyag, illetve antioxidáns-tartalommal bírnak, mindemellett alig van bennük kalória. Íme, a tél legjobbjai, szép sorjában!

Vörösáfonya

Az ősszel szüretelt gyümölcs tápanyagtartalma még télen is jócskán megmarad. Talán nem is hinnéd, mekkora erő rejlik az apró bogyókban!

Egy csészényi friss, esetleg feleannyi aszalt változattal már ki is pipálhatsz egy adagot a napi ajánlott zöldség-gyümölcs bevitelből, méghozzá úgy, hogy rengeteg C-vitamint, rostot és antioxidánst juttatsz a szervezetedbe.

Ha mindez még nem volna elég, a növényi összetevők egészen különleges csoportját is megtalálod benne, az úgynevezett proantocianidineket.

Az Advances in Nutrition című szakfolyóiratban megjelent friss kutatás alapján ezek természetes hatóanyagként gyógyítják a húgyúti fertőzéseket, a gyomorfekélyt, az ínybetegséget, valamint védenek a szívproblémák ellen.

Kelbimbó

A zöld golyócskákat csak imádni vagy utálni lehet – szinte senki sem viszonyul hozzájuk semlegesen.

Ám a két tábor közül a rajongók járnak jobban, mert amellett, hogy igazi táplálkozási jolly jokerről van szó, rengetegféleképpen fűszerezhető és elkészíthető, tehát sok módon finom.

A káposztafélék családjába tartozó növény a karfiol, illetve a brokkoli rokona.

Azokat a zöldségeket egyébként is gyulladáscsökkentő hatásukról ismerheted, a kelbimbó azonban emellett még extra C-vitamint és folsavat is rejt. Fél csészényiben mindössze 30 kalória van 3 g rostért és 2 g fehérjéért cserébe.

Tudtad, hogy nemcsak sósan, hanem akár édeskésen is tálalhatod, így a gyerekek kedvence is lehet?