5 táplálkozási tipp krónikus fáradtság szindróma ellen

Írta: ,

A krónikus fáradtság szindróma (CFS) sokak életét megkeseríti. A rejtélyes betegség hátterében többnyire testi és lelki okok összetett kölcsönhatása áll, amelyek kibogozásával lehet belőle meggyógyulni. Egy ausztrál lány, Katie Manning összeszedte, milyen étrendi változtatások segítettek neki a vitalitás visszanyerésében – miután napi 22 órákat aludt, és kezdetben nem bírt enni sem.

Lenmagolaj

„Évek óta használom, és most már érzem a különbséget az előtte és az utána állapot között.

Napi ezer milligrammot szedek étrend-kiegészítő formájában, s a benne található omega-3 és 6 zsírsavak csodát művelnek a vérkeringéssel meg a recsegő-ropogó ízületekkel.

Persze, olajként, tehát üvegben is megvásárolhatod, amit aztán hozzáadhatsz a salátákhoz, a levesekhez vagy a smoothie-khoz, illetve magként is bárhol kapható” – magyarázza Katie.

Természetesen más forrásból, például halfélékből, az olívából és a csonthéjasokból is rengeteg egészséges telítetlen zsírsavhoz juthatsz, így érdemes erre cserélned a telítetteket, valamint a hidrogénezett növényi olajokból származó, különösen ártalmas transzzsírokat.

Le a kávéval!

„Az ördögbe is, tudom, hogy isteni illata van, de nélküle akkor is sokkal jobb! Nálunk, Sydney-ben virágzik a kávékultúra, így nagyon nehéz ellenállni.

Mára viszont odáig jutottam, hogy a koffeinmentes változattól is hiperérzékeny leszek, amit kedvzuhanás követ.

A leszokást azonban semmiképpen sem egyik napról a másikra javaslom. Csináld fokozatosan, ne legyél túl szigorú magadhoz!

A krónikus fáradtság szindróma önmagában is elég terhet jelent, semmi szükség a további fokozásra.

A kamilla- és a pitypangtea fantasztikus helyettesítője lehet a napi kávéadagodnak” – javasolja Katie.