5 praktika, amivel elkerülhető a súlygyarapodás az ideges hétköznapokban

Írta: ,

Te is tudod, sőt érzed, hogy a stressz a mindennapok szerves része. Persze ez nem feltétlenül baj, hiszen egy kis állásinterjú előtti egészséges drukk vagy egy prezi előtti lázas készülődés akár dopping szerű hatással is bírhat, ám az esetek nagy százalékában sajnos a stressz, mint az életünk megkeserítője van jelen. Olyannyira, hogy sokan evéssel igyekeznek elűzni, ám ezzel hosszútávon csak plusz kilókat szednek fel, azonban a stressz továbbra is jelen marad. Éppen ezért most hoztunk neked néhány szuper tippet és praktikát, amikkel elkerülheted a súlygyarapodást az ideges hétköznapokon is.

1/5 Csak semmi érzelmi evés

Persze tudom, hogy ezt mondani könnyű és sokkalta egyszerűbb bekapni egy szelet csokoládét vagy befalni egy egész táblával, amikor ideges vagy, ám igyekezz az ételre úgy gondolni, mint alapvető fiziológiai szükségletre.

Mert, hogy az étel bizony az, úgy ahogyan az alvás is, úgy az étkezés is alapvető igényünk, éppen ezért próbáld meg e téren kizárni az érzelmeidet és összpontosíts arra, hogy valóban csak akkor egyél, amikor éhes vagy.

2/5 Sétálj egy kicsit

Tudjuk, hogy ez borzasztó klisének hangzik, de hidd el, hogy sokkal kisebb az esély rá, hogy valami egészségtelen után nyúlsz, ha kiszellőzteted a fejed.

A friss levegő ugyanis remek stresszoldó hatással bír, hiszen ugyanúgy endorfint szabadít fel a testedben, mint az édesség.

10-15 perc séta és garantáltan búcsút mondhatsz a fentebb említett érzelmi evésnek.

3/5 Kell egy kis szünet

A munkahelyi stressz gyakran a határidők űzéséből fakad, így amíg be nem fejezed a munkád gyakorlatilag végig azon idegeskedsz, hogy vajon elkészül-e.

Ha azonban úgy érzed nagyon feszített a tempó, akkor is iktass be egy teányi szünetet: ilyenkor koncentrálj magadra, figyeld a légzésed és relaxálj egy negyed órát.

Ez remek stresszoldó hatással bír, ráadásul a kreatív energiáid is felszabadulnak, ami azt jelenti, hogy biztosan előbb befejezed majd a munkát, hiszen elengeded a stresszt és a kínzó idegességet.

4/5 Ne hagyj ki étkezéseket

Igen, tudjuk, hogy ez a mai rohanó világunkban mennyire nehéz, ám fontos, hogy a napi megfelelő tápanyag beviteled meg legyen, így ugyanis sokkalta hatékonyabban tudod csökkenteni a stressz okozta tüneteket.

A zsúfolt napokon hajlamos lehetsz kihagyni egy-egy étkezést, ám hidd el, hogy hosszútávon ez egyáltalán nem éri meg, hiszen például magnézium hiány léphet fel a szervezetedben, aminek hatására jobban kívánod majd, mind a sós, mind pedig a cukros ízeket, a vércukor ingadozásról pedig már nem is beszélve.

Ha a napirended nagyon változó, akkor inkább csomagolj előre és tárazz be már előző este és persze ne feledkezz meg a köztes étkezésekről sem.

5/5 Foglalkozz kicsit magaddal!

A stressz alapvetően belőled táplálkozik, így ha te nem szánsz időd magadra, akkor nagy eséllyel el is uralkodik majd rajtad.

Munkaidő letelte után foglalkozz inkább magaddal: vegyél egy izgalmas könyvet, vagy felnőtt színezőt.

Igazából mindegy, a lényeg, hogy olyan tevékenységet válassz, ami leköt és elvonja a figyelmed egy kis időre, ami kikapcsol egy picit a hétköznapi taposómalomból.

Hidd el, hosszútávon nagyon megéri!