5 náthaűző téli gyümölcs, amiben a narancsnál is több C-vitamin van

Írta: ,

A narancsot igazi C-vitamin bombának tartjuk, és nem is véletlenül: 100 gramm gyümölcs nagyjából 53,2 milligramm C-vitamint tartalmaz, az alábbi finomságok azonban még ezt a mennyiséget is meghaladják. A napi minimális C-vitaminszükségletünk körülbelül 60 milligramm, betegség esetén azonban akár naponta 1000 milligrammot is fogyaszthatunk, így a náthás időszakban bátran falatozz az alábbi gyümölcsökből!

Papaja

1/5 Papaja

A papaja igazi egzotikus különlegesség, ami önmagában is finom, de remek kiegészítője lehet például egy frissítő, banános turmixnak, vagy feldarabolva a müzlidre is szórhatod.

A papaja különleges íze a süteményeket is feldobja, így például egy finom gyümölcskenyér vagy lepény is fedezheti a C-vitamin szükségletedet.

Nem is rossz gondolat, ugye?

Arra persze figyelj oda, hogy a gyümölcs nyersen tartalmazza a legtöbb vitamint és ásványi anyagot. 100 gramm papayában körülbelül 60,9 milligramm C-vitamin rejlik.

Ananász

2/5 Ananász

Egész évben kapni, lédús, zamatos, és még az emésztésednek is jót tesznek a benne található rostok.

Az ananász további előnye, hogy sokféleképpen fogyasztható, magában éppen olyan finom, mint például húsételek mellé, de ki is facsarhatod a levét, ha egy frissítő, gyomorerősítő, anyagcsere-gyorsító ananászlével indítanád a napodat.

A C-vitamin szinted mindenképpen meg fogja köszönni, hiszen 100 gramm ananászban nagyjából 78,9 milligramm C-vitamin van, amivel az egzotikus finomság a narancsot is magasan veri.

Kivi

3/5 Kivi

Ma már egyáltalán nem számít olyan különleges ritkaságnak, mint néhány évvel ezelőtt, és a kivit szinte ugyanolyan egyszerű beszerezni, mint a narancsot, mégis feldobhatod vele kicsit a téli étrendedet.

A kivi remekül illik a koktélokba, egyébként a naranccsal is szeretik egymást, így tökéletes reggeli vitaminturmixot keverhetsz belőlük, de például egy sütés nélkül készült joghurttortába is kerülhet a kivi, ha szereted a gondolatot, hogy egy desszert biztosítja a napi vitaminszükségletedet. 100 gramm kiviben hihetetlen mennyiségű C-vitamin lapul, körülbelül 92,7 milligramm.

Mangó

4/5 Mangó

Az egzotikus finomság mezőnyünk igazi nagyágyúja, hiszen 100 gramm gyümölcsben akár 122,3 milligramm C-vitamin is lehet.

A mangó emellett A-vitaminban is gazdag, így jót tesz például a bőrnek és a látásnak is, de segíti az emésztést és az anyagcserét is.

A mangó szintén kiváló turmix alapanyag, de a müzlidbe is szórhatod a darabokat, valamint, ha egzotikusabb vacsorát készítesz, a mangó húsok, halak mellett is jól mutat.

Eper, bogyós gyümölcsök

5/5 Eper, bogyós gyümölcsök

Igaz, hogy télen nem egyszerű beszerezni őket frissen, de fagyasztva minden boltban ott vannak, és így is segíthetnek, hogy változatosabbá tedd az étrendedet, és fedezd a napi C-vitamin szükségletedet.

100 gramm eperben például 58,8 gramm C-vitamin van, ezzel még mindig megelőzi a narancsot, arról pedig talán nem is kell beszélnünk, hogy milyen sokféleképpen fogyasztható.

Alig akad olyan étel, ami ne lenne finomabb, ha egy kis epret is adsz hozzá, de a fagyott gyümölcsből isteni shake-et is készíthetsz egy kis tej és joghurt hozzáadásával, csak hogy a kalcium szintedért is tegyél valami jót.