5 lépés a vegán életmódig, avagy hogyan állj át erre a modern és egészséged étrendre?

Írta: ,

Vannak olyanok, akik egyik napról a másikra eldöntik, hogy többet nem esznek semmilyen állati eredetű terméket, és ehhez tartják is magukat. Ez általában valamilyen sokkoló esemény, látvány, olvasmány hatására szokott bekövetkezni, de egyesek egyszerűen ilyen erős akarattal rendelkeznek. Semmi gond nincs azonban veled, ha neked ez nem megy ilyen könnyen! Az alábbi praktikákkal sokat tehetsz magadért, a környezetedért, és az is lehet, hogy szép fokozatosan te is átállsz a vegán életmódra.

Csak részben iktass ki valamit Kép forrása: vanillla/Depositphotos

Nem annyira ijesztő egy-egy élelmiszer, vagy élelmiszercsoport komplett elhagyása, ha nem azonnal akarsz mindenen változtatni. Jó ötlet tehát, ha írsz egy listát azokról az állati eredetű termékekről, amiket rendszeresen fogyasztasz (pl. túró, tej, csirkehús stb.), majd kitalálod, hogy hetente hányat szeretnél elhagyni belőlük. Az is jó, ha csak egyet nélkülözöl!

Nem az a lényeg, hogy egyik napról a másikra vegán legyél, ez csak keveseknek megy ilyen könnyen. Egyszerűen határozd el, hogy az adott héttől már nem eszel pl. joghurtot, és ezután már ne vásárold meg! Így egy tétel le is kerülhet a listádról. Értelemszerűen ne azzal az alapanyaggal kezdd a lemondást, amit a legnehezebben helyettesítesz, vagy amit a legjobban szeretsz!

Válassz egy vegán étkezést Kép forrása: sonyakamoz/Depositphotos

Remek módszer az is, ha beillesztesz egy-egy vegán étkezést a napodba. A legkönnyebben talán a reggelit lehet vegánná tenni, ez ugyanis az az időszak, amikor a legkevésbé kívánjuk az állati eredetű élelmiszereket.

Tehát dönthetsz úgy, hogy mostantól nem eszel reggelire semmilyen húst, tejterméket, tojást, de még mézet sem.

Szerencsére így is óriási a kínálat! Manapság már könnyen készíthetsz vegán kenyeret, süteményeket, de a teljesen hagyományos müzli kókusztejjel, vagy éppen zabkása magokkal, aszalt gyümölcsökkel is tökéletes. Ha ragaszkodsz a szendvicshez, vásárolhatsz akár puffasztott rizst, amit ehetsz margarinnal, humusszal, zöldségkrémmel és persze sok friss zöldséggel.

Persze ez csak néhány példa! A lényeg, hogy mellőzd az állati eredetű alapanyagokat.