5 közkedvelt köret diétás alternatívája - Így még sokkal finomabb is!

Írta: ,

Ha éppen diétába kezdtél, vagy csak egyszerűen igyekszel minél egészségesebben élni, akkor nem csak a nehezebb húsokat érdemes fehér húsokra lecserélned, vagy a nassolnivalókat zöldségre, gyümölcsre, növényi tejes dolgokra, hanem a köreteket is. Szerencsére a legtöbb népszerű köretnek megvan a maga egészségesebb – sőt sok esetben még finomabb – alternatívája. Ezeket ajánljuk most neked!

Burgonya helyett édesburgonya Kép forrása: thekitchn.com

Amit burgonyából el lehet készíteni, azt gyakorlatilag az édeskrumpliból is.

Lehet hasáb, főtt, pirított, tepsis sült, tört de akár burgonyapüré is, sőt remek egytálételek készíthetők belőle.

Az édesburgonya a cukorbetegek étrendjében is megállja a helyét, nagyon magas a fehérjetartalma, béta-karotinban, A-, B- és C-vitaminban is gazdag zöldség.

A narancssárga húsú változata népszerűbb hazánkban, ennek íze a sütőtökre emlékeztet.

Az elkészítéséhez sóra és borsra lesz csak szükséged a fűszerek közül, felesleges bármi mással ízesítened.

Rizs helyett hajdina és köles Kép forrása: fullofplants.com

A hajdina és a köles is gluténmentes, így a gluténérzékenységben szenvedők is bátran fogyaszthatják.

Mindkettő gazdag B-vitaminban, a hajdinában ezen kívül A-, míg a kölesben C- vitamin is található.

Nem tartoznak a túlzottan drága köretek közé, és fehérjében is gazdagok.

A hajdina egyébként liszt formájában is beszerezhető, és nagyon finom kenyér készíthető belőle.

A köles tökéletes a szaftos, szószos húsok mellé, a hajdina kiváló pörköltek köreteként, de levesbetétnek is használhatod.