5 könnyen elkészíthető nasi kuckózós estékre

Írta: ,

Az október végi óraállítás miatt ismét korábban kezdődnek az esték, egyre hosszabbak és hidegebbek lesznek az éjszakák. Ideje átváltani medve üzemmódba. Az esti tévézést vagy olvasgatást mi más tehetné még kellemesebbé, mint a nassolás? Na jó, egy valami talán mégis: az egészséges nassolás.

Zöldég chips Kép forrása: thebigmansworld.com

Zöldségekből készülhet a legfinomabb és legegészségesebb ropogtatni való. Feltéve, ha betartunk néhány egyszerű szabályt. A vega chipshez felhasználható répa karalábé, kelkáposzta, cékla, édesburgonya, petrezselyem és minden más egészséges alapanyag. Ha a növények leveleit használjuk fel (pl. karalábé levél, kelkáposzta), azt külön süssük vagy hamarabb szedjük ki a tepsiből, mert sütésükhöz kevesebb idő is elegendő.

Elkészítés:

A zöldségeket megmossuk és megszárítjuk. A kelkáposzta leveleit egyszerűen összetépkedjük, a vastag ereket kivágjuk. Egy evőkanál olajat egy tálba öntünk és jól összerázzuk benne a zöldségeket. Sózni ilyenkor még tilos.

Nagyon vékonyra szeletelve vagy zöldséghámozóval csíkokra szedve egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a zöldségeket úgy, hogy ne legyenek egymás tetején. 140 fokon kb. 30-40 percig kell sütni, de érdemes nézegetni, nehogy túlsüljön.

Ha kész, kiszedjük egy tálba. Letakarni nem szabad, mert megpuhul. Amikor kissé kihűlt, jöhet a só, valamint a provance, jókedv, afrikai, kínai vagy bármilyen más fűszerkeverék.

Répa ropi Kép forrása: buzzfeed.com

A répa az egyik olyan zöldség, amelyből főzve vagy sütve több béta karotin szabadul fel, mintha nyersen rágcsálnánk. Vízben és vízben nem oldódó rosttartalma jelentős, így kedvező hatással van az emésztésre.

Sütésekor azonban szem előtt kell tartanunk, hogy a sárgarépa 80 százaléka víz, amely nagy része a sütőben elpárolog.

Elkészítés:

A répát megpucoljuk és nagyjából egyforma vastagságú, körülbelül 1-2 centiméteres hasábokra vágjuk. Meghempergetjük olívaolajon, megszórjuk oregánóval és 180 fokos sütőben ropogósra sütjük. Ha kész, szórjunk rá pirított szezámmagot és egy kevés sót.