5 karácsonyi szuperétel, ami egészségesen és karcsún tart

Írta: ,

Az ünnepek közeledtével nem feltétlenül kell nagy zabálásokra és pluszkilókra készülnöd lelkileg. A fogásokra ugyanis mindig kínálkozik kedvező alternatíva, tehát csak rajtad múlik, lecsap-e rád a rettegett kajakóma!

Pulyka

Az ünnepi asztal dísze csekély zsírtartalom mellett garantál mennyei ízeket, ráadásul a szívre és az érrendszerre különösen káros telített zsírsavakból különösen kevés van benne.

Egyetlen étkezés alkalmával akár a napi folsavszükségleted felét is fedezheted belőle, mely a kutatások során védő hatásúnak bizonyult egyes rákfajták és a szívproblémák ellen – sőt, ha várandós vagy, esetleg éppen babát tervezel, áldásos a magzat idegrendszerének fejlődéséhez.

Válaszd a mellét, mert az a rész különösen gazdag értékes tápanyagokban!

Érdemes tudnod, hogy 85 gramm – ami nagyjából egy pakli kártya méretének felel meg – számít belőle egy adagnak.

Ez első ránézésre kevéske, ám ha zöldséggel párosítod, sokkal többet is ehetsz belőle.

Áfonya

Az ínycsiklandó bogyós gyümölcs valódi antioxidáns-bomba, így segít a szervezetednek, hogy felvegye a harcot a sejtek öregedéséért felelős szabadgyökökkel szemben.

Az antioxidánsban gazdag étrend bizonyítottan csökkenti a krónikus betegségek, a rák és a stroke kockázatát.

Az áfonyában rengeteg C- és E-vitamin található, melyek az immunrendszered épsége mellett a bőröd szépségét is garantálják.

A vörös változatot évszázadok óta alkalmazzák a húgyúti fertőzések kúrálására a nép gyógyászatban. Fogyaszd nyersen, asztalt formában vagy szószként húsok mellé!

Egy adag belőle negyed csészényi, s nagyjából egy golflabda méretének felel meg.