5 fantasztikus étel, ami segít a súlyos betegségek megelőzésében

Írta: ,

Szeretnéd finom falatokkal csökkenteni a szívroham, a rák és az agyvérzés kialakulásának veszélyét? Dr. Sally Norton brit táplálkozástudományi szakértő közzétette a Daily Mail hasábjain, hogy milyen zöldségek, gyümölcsök és magvak alkalmasak erre a szerepre. Meglepően egyszerűek is akadnak közte!

Meggy

A sötétvörös, savanykás szemek rengeteg antioxidánst rejtenek. Ennek hála, gyulladáscsökkentő, alvást elősegítő és izomregenerációt felgyorsító hatásuk is van.


Kóstoltad? 8 gyümölcs, ami isteni antioxidáns-bomba


Dr. Norton azt mondja, hogy tudományos berkekben elismert tény: a meggy az egyik legkedvezőbb csemege edzés után, mivel képes csillapítani az izomfájdalmat, helyrehozni a megerőltetés miatt kialakult mikrosérüléseket, ráadásul könnyen hasznosítható energiával szolgál a megdolgoztatott sejteknek.

A bogyós gyümölcs aromáját akár egész évben élvezheted, hiszen fagyasztott formában ugyancsak megmarad a tápértékének jelentős része.

Avokádó

Hazánkban még mindig nem tartozik a legszokványosabb konyhai hozzávalók közé, de a guacamole kulcsösszetevőjeként azért már a legtöbben ismerik.

Legnagyobb titka az egyszeresen telítetlen zsírsavakban rejlik, amelyek képesek a „rossz”, tehát alacsony sűrűségű (LDL) koleszterin és a triglicerid szintjének csökkentésére, ennélfogva mérsékelik a szívroham és a stroke kialakulásának veszélyét.

Dr. Norton hangsúlyozta, hogy egy nemrégiben készült kutatás szerint a napi egy avokádóval kiegészített, mérsékelt zsírtartalmú étrend még hatékonyabban csökkenti a koleszterinszintet, mint a zsírszegény vagy az avokádó nélküli fajta.