5 egyszerű váltás az étkezésedben, hogy kevésbé érezd magad fáradtnak a hétköznapokban

Írta: ,

Gyakran vagy fáradt? Nem bírod a hétköznapokat és már hétfőn unod az egész hetet? Lehet, hogy mindent jól csinálsz, egyszerűen csak nincs elég energiád mindahhoz, amit egy napba szeretnél belezsúfolni. Mivel a testedben minden összefügg, ezért első körben mindenképp érdemes az étkezésedben bevezetni néhány apró változtatást, amitől már egy-két nap után jobban fogod érezni magad! Lássuk mik ezek!

Lassú és gyors szénhidrátok Kép forrása: theawesomegreen.com

1/5 Lassú és gyors szénhidrátok

Ha ez a két szó teljesen új számodra, akkor se ijedj meg, nem atomfizikáról van szó.

Vannak olyan szénhidrátok, amik gyorsabban, és vannak olyanok, amik lassabban szívódnak fel a testedben.

Ha túl sok gyorsan felszívódó szénhidrátot fogyasztasz, azzal nem csak leterheled a szervezeted, de a vércukorszinted hullámzása miatt sokkal fáradékonyabbnak és kimerültebbnek is érezheted majd magad.

Mit kell tenned? Váltsd le a fehér kenyeret, barna vagy tejes kiőrlésű pékárura, a rizst és a krumplit quinoára, kölesre, basmati rizsre, a reggeli szendvicsed helyett pedig néha próbálj ki valamilyen finom zabkását.

 

Egészséges zsírok Kép forrása: designsponge.com

2/5 Egészséges zsírok

Ha nagyon fáradékony és kimerült vagy, annak a szervezetedben lévő valamilyen lappangó gyulladás is lehet az oka.

Ennek nem feltétlenül vannak helyi tünetei, valójában csak a korábban felsorolt tüneteket érzed, amik bármit teszel, nem akarnak elmúlni.

Ezen segíthet, ha egészséges zsírokban gazdag alapanyagokat fogyasztasz, amik lassan szívódnak fel a szervezetedben és az esetleges gyulladásokat is csökkentik majd.

Ilyenek a magok, a magolajak, az olívaolaj, az avokádó és a friss lazac.

 

Több B-vitamint! Kép forrása: themodernproper.com

3/5 Több B-vitamint!

A B-vitamin és a folsavak nagyban felelősek azért, hogy a szervezetedben található sejtek energiát termeljenek és megfelelően működjenek.

Ebből következik, hogy ha változatosan fogyasztasz különböző B-vitamin tartalmú ételeket, akkor már félúton jársz.

Ha korábban is sokat fogyasztottál brokkolit, szárnyas húsokat, tojást valamint spenótot, akkor lehet, hogy a B-vitamin lebontásáért felelős enzim hiányzik a szervezetedből, amit egy egyszerű vérvétellel könnyen kideríthetsz.

Ne izgulj, ha így is van, akkor is tudsz segíteni a krónikus fáradtságodon, ha folyamatosan szedsz B-12 vitamint és továbbra is igyekszel minél többet fogyasztani a fent említett alapanyagokból!

Koffeincsökkentés Kép forrása: mglradio.com

4/5 Koffeincsökkentés

Ördögi kör. Fáradt vagy, kávézol.

A szervezetedbe magas mennyiségű koffein kerül, így nem tudsz aludni, nyugtalanul töltöd az éjszakát és soha nem sikerül megfelelően pihenni.

Másnap az egész folytatódik előlről. Lehet, hogy már nem is érzékeled, úgy érzed, már nincs is hatással rád a koffein, pedig valójában dolgozik, csak észrevétlenül.

A koffein ugyanis egy gyors lökést ad, ami hirtelen megdobja az energiaszinted, majd ugyanolyan gyorsan le is csökkenti, miután csak még többre vágysz majd.

Van, aki érzékenyebb a koffeinre, van, aki sokkal jobban bírja. A lényeg csak az, hogy ha fáradtnak érzed magad, ha unatkozol a munkában vagy csak megszokásból iszod a kávét, akkor ismerd fel és próbáld valami mással helyettesíteni!

Igyál eleget Kép forrása: alexander-events.co.il

5/5 Igyál eleget

Ha már ott tartottunk, hogy próbáld meg a koffeines italokat mással helyettesíteni a mindennapokban, akkor erre az egyik szuper megoldás a víz.

Nem hangzik túl izgalmasan, mégis fontos, hiszen bármennyire is odafigyelsz az étkezésedre vagy a testmozgásra, ha nem viszel be elegendő folyadékot, a szervezeted nagyon legyengülhet.

A vér ugyanis ilyenkor nem tud megfelelően áramlani az erekben, így a sejtek lassabban jutnak el a célállomásukra, amitől könnyedén érezheted magad fáradtnak, szédülhetsz és akár hirtelen rosszul is lehetsz.