5 egyszerű váltás az étkezésedben, hogy kevésbé érezd magad fáradtnak a hétköznapokban

Írta: ,

Gyakran vagy fáradt? Nem bírod a hétköznapokat és már hétfőn unod az egész hetet? Lehet, hogy mindent jól csinálsz, egyszerűen csak nincs elég energiád mindahhoz, amit egy napba szeretnél belezsúfolni. Mivel a testedben minden összefügg, ezért első körben mindenképp érdemes az étkezésedben bevezetni néhány apró változtatást, amitől már egy-két nap után jobban fogod érezni magad! Lássuk mik ezek!

Lassú és gyors szénhidrátok Kép forrása: theawesomegreen.com

Ha ez a két szó teljesen új számodra, akkor se ijedj meg, nem atomfizikáról van szó.

Vannak olyan szénhidrátok, amik gyorsabban, és vannak olyanok, amik lassabban szívódnak fel a testedben.

Ha túl sok gyorsan felszívódó szénhidrátot fogyasztasz, azzal nem csak leterheled a szervezeted, de a vércukorszinted hullámzása miatt sokkal fáradékonyabbnak és kimerültebbnek is érezheted majd magad.

Mit kell tenned? Váltsd le a fehér kenyeret, barna vagy tejes kiőrlésű pékárura, a rizst és a krumplit quinoára, kölesre, basmati rizsre, a reggeli szendvicsed helyett pedig néha próbálj ki valamilyen finom zabkását.

 

Egészséges zsírok Kép forrása: designsponge.com

Ha nagyon fáradékony és kimerült vagy, annak a szervezetedben lévő valamilyen lappangó gyulladás is lehet az oka.

Ennek nem feltétlenül vannak helyi tünetei, valójában csak a korábban felsorolt tüneteket érzed, amik bármit teszel, nem akarnak elmúlni.

Ezen segíthet, ha egészséges zsírokban gazdag alapanyagokat fogyasztasz, amik lassan szívódnak fel a szervezetedben és az esetleges gyulladásokat is csökkentik majd.

Ilyenek a magok, a magolajak, az olívaolaj, az avokádó és a friss lazac.