4 tipp, amivel elkerülheted az esti farkaséhséget

Írta: ,

Ismerős az érzés, amikor hazaérve a munkából fejvesztve rohansz a hűtőhöz egy kis nasiért? Megnyugtatunk, ezzel nem vagy egyedül, de most adunk pár hasznos tippet, amivel leküzdheted az esti farkaséhséget!

1/4 Reggelire bőségtál

Állítólag akkor működik jól a szervezetünk, ha reggel, felkelés után egyből éhesek leszünk, ehhez pedig az kell, hogy előző este ne terheljük a szervezetünket egy jó nagy adag vacsorával. Persze mindegyik napszakban számít a bevitt kalória mennyisége, de ha megfelelő minőségű ételekből állítod össze a reggelidet, nyugodtan fogyassz belőle bőséggel, ez ugyanis redukálja a napközbeni éhségérzetedet. Ilyen reggeli például a rántotta, a zabkása, a paleo banánpalacsinta, a különböző magvak, turmixok és még sorolhatnánk. Sokan például tartanak a banán magas szénhidráttartalmától, de az egész más cukrot tartalmaz, mint a fehér cukor – nyugodtan megehetsz tehát akár 2 banánt is reggelire olajos magvakkal, mert ez pont arra lesz jó, hogy beindítsa az anyagcserédet és kibírd ebédig. Ha ezeket betartod, és inkább a reggelire helyezed a hangsúlyt, akkor kisebb eséllyel rontasz rá este a hűtőre.

Mindig legyen mit enned Kép forrása: missmoss.co.za

2/4 Mindig legyen mit enned

Sajnos rohanó világban élünk, rengeteget dolgozunk, így nem hibáztatunk, ha munka után nem a főzés a kedvenc elfoglaltságod – ugyanakkor muszáj előre gondolkoznod, ha nem szeretnél magadnak esti falási rohamokat. Ha lefekvés előtt gondosan kiporciózod a másnapi adagokat, akkor mindig lesz hova nyúlnod, ha éhes vagy, így nem azért várod majd a munkaidőd végét, hogy mehess haza vacsizni.

Legyen nálad mindig friss gyümölcs vagy zöldség, amit ropogtathatsz a főétkezések között. Ne a büfében található készételeket fogyaszd, hanem te magad állítsd össze az egészséges nasikat. Tudjuk, hogy ez macerásabb, de az egészségedért nem nagy áldozat. Ráadásul pénzt is spórolhatsz azzal, ha nem a büfében költöd el a fizud nagy részét.

Egy jó turmix vagy egy alma segíthet Kép forrása: thisrawsomeveganlife.com

3/4 Egy jó turmix vagy egy alma segíthet

Ha már minden kötél szakad, és egyszerűen nem tudod megállni az esti falatozást, akkor azt tanácsoljuk, hogy egyél egy zöld almát, vagy készíts magadnak egy könnyű turmixot.

Az almának nagyon alacsony a glikémiás indexe, és a zöld változat alig tartalmaz cukrot, így pont arra elegendő, hogy legyőzd a farkaséhséget.

Ha ez túl savas lenne a gyomrodnak este, akkor dobj össze egy gyors turmixot. Az esti „éhségűző” verzióba már ne használj banánt, inkább valami bogyós gyümölcsöt egy kis növényi tejjel, fahéjjal fűszerezve. Ez sem nagy kalóriabomba és pont elég lesz arra, hogy elkerüld a konyhát.

Irány az ágy! Kép forrása: refinery29.com

4/4 Irány az ágy!

Változtass az esti szokásaidon! Ha eddig az volt a menet, hogy hazaértél, majd bőségesen megvacsoráztál, végül „kajakómában” megnéztél egy jó filmet, akkor most ideje ezen változtatnod.

Miután hazaértél, dobozold be másnapra az ételeidet (persze úgy, hogy nem csipegetsz belőle) és búcsúzz el a konyhától. Vegyél egy finom fürdőt, olvass, vagy nézd meg a kedvenc sorozatodat, a lényeg, hogy foglald le magad, majd bújj korán ágyba.

Egyrészt másnap kipihent leszel, másrészt pedig nem azon agyalsz, hogy milyen süti van a hűtő középső polcán. Ezzel duplán nyerhetsz.