4 tipp, amivel elkerülheted az esti farkaséhséget

Írta: ,

Ismerős az érzés, amikor hazaérve a munkából fejvesztve rohansz a hűtőhöz egy kis nasiért? Megnyugtatunk, ezzel nem vagy egyedül, de most adunk pár hasznos tippet, amivel leküzdheted az esti farkaséhséget!

Állítólag akkor működik jól a szervezetünk, ha reggel, felkelés után egyből éhesek leszünk, ehhez pedig az kell, hogy előző este ne terheljük a szervezetünket egy jó nagy adag vacsorával. Persze mindegyik napszakban számít a bevitt kalória mennyisége, de ha megfelelő minőségű ételekből állítod össze a reggelidet, nyugodtan fogyassz belőle bőséggel, ez ugyanis redukálja a napközbeni éhségérzetedet. Ilyen reggeli például a rántotta, a zabkása, a paleo banánpalacsinta, a különböző magvak, turmixok és még sorolhatnánk. Sokan például tartanak a banán magas szénhidráttartalmától, de az egész más cukrot tartalmaz, mint a fehér cukor – nyugodtan megehetsz tehát akár 2 banánt is reggelire olajos magvakkal, mert ez pont arra lesz jó, hogy beindítsa az anyagcserédet és kibírd ebédig. Ha ezeket betartod, és inkább a reggelire helyezed a hangsúlyt, akkor kisebb eséllyel rontasz rá este a hűtőre.

Mindig legyen mit enned Kép forrása: missmoss.co.za

Sajnos rohanó világban élünk, rengeteget dolgozunk, így nem hibáztatunk, ha munka után nem a főzés a kedvenc elfoglaltságod – ugyanakkor muszáj előre gondolkoznod, ha nem szeretnél magadnak esti falási rohamokat. Ha lefekvés előtt gondosan kiporciózod a másnapi adagokat, akkor mindig lesz hova nyúlnod, ha éhes vagy, így nem azért várod majd a munkaidőd végét, hogy mehess haza vacsizni.

Legyen nálad mindig friss gyümölcs vagy zöldség, amit ropogtathatsz a főétkezések között. Ne a büfében található készételeket fogyaszd, hanem te magad állítsd össze az egészséges nasikat. Tudjuk, hogy ez macerásabb, de az egészségedért nem nagy áldozat. Ráadásul pénzt is spórolhatsz azzal, ha nem a büfében költöd el a fizud nagy részét.